Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Brösten del 128

Fick svaret från mammografin idag "vi såg inget onormalt men provet innehöll för få celler så du kommer bli kallad till bröstmottagningen." Fan, jag måste dit igen. Jag är oroad mest över hur icke-oroad jag är. Jag brukar alltid tro att jag har ett slags sjätte sinne, lite kvinnlig intuition (och ibland har jag faktiskt det) MEN nu är jag så himla lugn; läser brevet, lägger ner det på bordet och går och äter en clementin. Jag är så lugn att jag tror det är något fel. Jag brukar bli hysterisk och gråta lite för mig själv eller hästböla i famnen på Erik. Men jag läste och ringde inte ens mamma eller Lina som jag alltid annars gör.

När jag hade vart på mammografin så trodde jag att jag skulle grina hela kvällen om jag drack, så jag va orolig och provdrack lite hemma, ensam. Det hände inget, jag skrattade och sjöng precis som alltid.



Vidare idag har jag lyckats vart riktigt effektiv. Jag är kanske lite som en cancerpatient, i första stadiet - förnekelse. Jag förnekar att inte alla 22åringar har ett svart öga i bröstet och åker på mammografi. Tanterna i väntrummet va egentligen 25åringar som rökt lite för mycket. DENIAL! Hade vart kul och veta hur det stavas.

Iallafall, jag åkte in till stan vid ett och gick på ams-möte. Vi va ungefär tio personer i ett rum, och alla höll käften. Ledaren sa att det skulle ta ca en halvtimme, beroende på hur frågsamma vi va. Ingen va frågsam så det gick på under tjugo minuter.

Sen när jag kom hem skrev jag och Erik matlista lite haffsigt och blåste till Willys, så vi kunde handla innan det blev mörkt.  När vi va färdiga hade jag smugglat ner både en Paradisask, rödbetssallad och en tub mjukost i våra stora papperskassar (som vi givetvis tog med hemmifrån!). När Erik bar ut kassarna från bilen och gick ett steg, så gick den ena sönder. Tyvärr va det kassen med äggen i, och båda handtagen gick sönder. Erik skrek fula ord så hela kvarteret hörde, medan jag kollade äggen. Några gick sönder, tur att vi köpte 15 stycken. Sen kom vi till slut in och Erik lagade nachos till oss som vi smaskade.

Läste Linas dagbok, och rostad majs låter mer lockande än mer choklad just nu. Men det va så billigt! Bara 38 spänn för en hel ask!!

Kommentarer

Postat av: apa

asch, no worrys! dom vill väl säkert bara vara helt säkra. och det är ju skitbra istället för att dom slarvar!
ja, jag var oxå på willys igår! Jag såg dom där jäkla chokladaskarna och stod emot. heil choklad!

2007-12-13 @ 12:33:10
URL: http://sugarmonkey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits