Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

drömmar och julklappar

Idag har vart en häktisk dag från början till slut. Jag gick upp vid åtta för att hinna till Universitetet till tjugo i nio där jag skulle möta upp bror min och få några papper. Dessvärre visade det sig att min käre sambo glömt och lämna cykelnyckeln så jag sprang ut och skrapade bilen och körd eiväg, hade glömt mobilen så lillebror stod och ringde hysteriskt medan ja gletade parkeringsplats vid pressbyrån. Jag trodde att det va kört, att jag aldrig skulle hitta honom på det där jävla stora universitetet, men han såg mig och det löste sig.

Sen åkte jag buss till stan för en gång skull, annars tar jag alltid bilen. Där skulle jag på arbetsförmedlingsmöte och sprang eftersom bussen kom till stan en minut innan jag skulle va där. Jag råkade springa till fel ände av huset jag skulle till så jag flåsade som en hund när jag kom in till mötet. Bra första intryck.

Det luktade drömmar på stan. Inte sånna där fantasifulla man har om natten, utan sånna där man äter till fikat. Kakorna som är gula och smuliga och söta. Åh, de luktar så gott och just så luktade det på vissa delar av stan idag. Härliga drömmar.


Sen mötte jag upp Lina och vi tjackade de sista julklapparna (fast jag har EN kvar iik!). Jag letade efter Dr Jul som skulle hållatill i stan och dela ut gratis mat eller va man nu handlade. Mja, jag hörde om det på radion och tyckte det lät bra, men jag såg bara en ung killei röd jacka, och honom vågade vi inte stalka. Fast det hade kanske vart en bra idé.

Vi åt lunchbuffé på en kinarestaurang också, och jag åt och åt. Sen va jag full i mat och då åt jag lite till. Jag va mätt fram till klockan sju, då blev jag tvärhungrig. Jag har visst inget mellan läge, antingen asmätt eller vrålhungrig.

När jag kom hem fixade jag hemtelefonen, givetvis va dte något problem och jag satt i telefon med support efterr suport. Till slut kom de fram till att det antagligen är fel på modemet. Så klart. De skickar visst sms när de löst problemet. Sen hängde jag upp julkulor i köksfönstret, men glitter hittade jag inget så det får va bara kulor. Jaja.

Sen hade jag sprängande huvudvärk och la mig och sov medan Erik gjorde mat. Mm, falukorv va längesen vi åt!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Ibland luktar det drömmar här också (och lite prinsesstårta). Då beror det alltid på att det står en tjej och kokar brända mandlar på Storgatan.

2007-12-18 @ 23:57:14
Postat av: Kaka

Kan hon inte riktigt baka, eftersom hos bräner vid allt hon tar sig till? ;)

2007-12-19 @ 17:01:41
URL: http://simkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits