Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Bra start?

Bra start, nja knappast. Vaknade av att mitt ena öga hade klibbat igen och gick knappt att öppna. Kikade mig i spegeln, och jag va lika röd i ögat som igår. Igår va jag rödögd, men satte ändå i linser av någon anledning, kanske inte det smartaste.

Jag ringde doktorn, inte bara pågrund av ögat utan för att mammografin inte hört av sig. Hon va föräldraledig tills april.
Slog upp i läkarboken om ögats alla delar, och bilden som visade ett varigt, rödsprängt öga blev förmycket. Jag kastade mig på telefon igen och ringde min riktiga läkare, män kan man lita på, de blir inte gravida och måste va hemma. Han sa att öggrejet kunde smitta, även om det bara va förkylningsinfektion. "Ingen anledning att va hemma från jobbet, men ring arbetsledaren och kolla för säkerhets skull". Jag ska va på ett riktigt nojigt dagis, så jag visste redan innan att de inte skulle vilja ha dit mig. Mycket riktigt, de tyckte att jag gott kunde va hemma. Under tiden jag pratade med dagispersonalen så kom morgonens andra lyckorus, jag slängde ett öga ut på parkeringen där en vakt höll på at tlappa min bil. Fanfanfan. 200 spänn ner i helvete. Jag sprang ut och la i en ny biljett direkt och gav vakten onda ögat. Skit också. Aldrig förr har vakterna kommit såhär tidigt, också kom de JUST IDAG när vår biljett gick ut 00.02, och jag skulle byta direkt jag vaknade tänkte jag. Tänk om jag börjat jobba åtta istället, då hade det inte hänt.

Ska göra som Adam Alsing och göra en lista på saker som kan fara åt helvete. Återkommer.


Kommentarer

Postat av: Kajsa

har ni betalparkering? vad är det för sugig deal? borde väl finnas gratis i ett så stort bostadsområde? ingår iofs inte här heller, men man kan betala 50 spänn i månaden för en personlig parkeringsplats. inte för jag har bil. eeeh. ja. :)

2007-11-12 @ 14:03:49
Postat av: Kaka

Jo det kostar 80 spänn för 4 vexckor här. Bar att springa ut till automaten och betala. Det borde ingå i hyran, hade vart lättare..

2007-11-12 @ 14:31:38
URL: http://simkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits