Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Postgrej

Igår skulle jag gå till mitt lokala postkontor(eller va det nu heter) och posta ett fult paket. Ja det va fult, för jag hade inget att slå in det i förutom gamla reklamblad. Iallfall så frågade jag gubben bakom disken va det skulle kosta, och han svarar 33:-. Okej, tänkte jag, jag har beräknat fel men va gör man? Tyckte ändå att det va i mesta laget så ja bläddrade lite i en broschyr om postens porton och kostnader. Mitt paket låg fortfarande på vågen och det stod att det vägde 215g. I broschyren stod det att portot skulle gå på 22:- om det vägde under 250g. Jag påpekade detta till mannen i kassan, eftersom han kanske läst fel eller så. Han sa då att det var skrymmande. Jag sa att det va det inte, det va platt och skulle lätt gå ner i en postlåda. Då började han vifta med ett måttband och sa att det fick va max 25 cm. Han mätte på långsidan, och den va betydligt längre. Sen visade han någon briska med en avlång öppning (antagligen där man kan testa om brevet går igenom), och under stod det att kortsidan fick va max 25 cm. Jag försökte säga detta till honom, men han vägrade lyssna (eller så fattade han inte va jag menade, han va inte så bra på svenska). Han mätte och visade, och jag försökte säga att kortsidan är där och långsidan är där. Han  vägrade ge sig.

Efter ett tag kom det in en kvinna i butiken och sa "Är det något problem, eller?" Jag trodde hon va brevbärare så jag sa att jag inte tyckte det stämde. "Det gör det säkert." Sa hon kort och gick och hämtade kattmat. När jag betalde ställde hon upp kattmaten "Pussy" på disken och sa tyst "Här står jag med pussy" eller nåt. Jag låtsades i vilket fall inte höra utan skyndade argt ut.

Någon som vet om jag eller gubben hade fel?

Den där kvinnan förresten kändes som en meningslös biroll i en ännu dåligare film. Speciellt i det här inlägget.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits