Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

I said brr

I natt vaknade jag och Erik runt halv tre. Han hade feberfrossa och var varmt som en stekpanna. Gah va varm han va, jag orkade knappt ligga kvar under täcket, och han ville bara krypa närmaremig. Dock så tyckte han att jag va alldeles för kall så han vred och vände sig. Jag skulle upp kl 6 så tajmingen för febern va ju inte helt lyckad.

Jag tog mig upp och iväg till jobbet. Jag blir tokig, de låter mig inte sköta jobbet somjag vill "Ja men klarar du det då? Har du tagit liggvila någongång förut?" Fan jag har jobbat i två år, klart jag har tagit liggvilan. Tar det snabbt från början; jag visste att efetersomjag är vikarie så får jag ta sittvilan, dvs läsaför de äldsta barnen. Jag orkade inte idag utan skyllde på att jag va så torr i halsen så jag kudne inte läsa (delvis sant, igår ringde Lina och jag kunde knappt prata). "men vaddå? Mår du inte bra, är du sjuk?" Ja sa som det va att jag hade vart förkyld men halsontet sitter kvar. "Amen det smittar itne då? Det rä du säker på eller?" Jag sa att jag hade vart hos doktorn och sådär så det va ingen fara. 
   Sen när jag skulle ha liggvilan så frågade jag alla barnen om de ville ha filten över sig eller inte. Ville de det så la jag över den, annars fick de ha den bredvid sig ifall de skulle ångra sig. Ja åsså va den en unge som inte vill ligga precis bredvid "frökenmadrassen" Jag förstår varför(inte helt kul att ligga supertätt kanske?), så jag lät honom ligga ngn meter bort om han lovade att visa att han fixade det och så. Efter 5 min kommer en av fröknarna in och börjar dra i madrassen "Du ska ligga bredvid fröken! Jag tycker alla ska ha täcken på sig, för då tycker jag det blir lungare. Sätt på er täckena allihopa!" Åh, jag ville bara sparka ut henne och säga att det är min vila inte hennes denna gången...hrm. Sen senare på eftermiddagen så skulle hon sluta kvart i två, och tio i två kom on på att ett av barnen skulle väckas efter vilan. Jag sa att jag kunde göra det, så hon kunde sluta för dagen, men hon svarade "nej, jag gör det, så sitter du kvar där (jag satt och tittade på en kille som ritade), det är bäst så." Vaddå, bäst så? Kvinnfolk!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits