Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Bilar

Jag kallade på någon som kunde bilar, och Gud skickade Danne till mig. Han kickade lite och konstaterade att antagligen har en sak som heter drevet till hastighetsmätarn (i växellådan) pajjat. Av en händelse hade han tidigare på dagen läst att detta brukar gå på ca 6-7000 att fixa. Aj, sa min plånok. Sedan visde det sig att en packning har gått och det är olja i hela motorn. Som om inte det var nog, så är ena drivknuten alldeles för högljudd för att vara okej, och även detta måste fixas. Jg gav Forden onda ögat och vi gick hem och sökte på Blocket. Har hittat två stycken jag jättegärna vill ha. Måsta prata lite mer Erik först, så jag inte gör något förhastat.

http://www.blocket.se/vi/16971374.htm?ca=7_s
Bil nummer ett. Fin, bensinsnål, ägaren bor i Karlstad. SoV-däck.

http://www.blocket.se/vi/17679331.htm?ca=7_s
Bil två. Billig för att vara så ny. Man kan få på avbet, det är en firma som hade den vilket ger vissa garantier.

Ny bil here I come! Kanske?

Kommentarer

Postat av: Evelina

Jag tycker bil 1 låter absolut bäst om jag ska vara ärlig och så var den snyggast. :) Men det var ju mycket som nyligen verkar vara bytt på den ( dock kolla hur pass "nyligen" dom är bytta, för nyligen är ju ändå ett rätt luddigt ord ). Men tror det kan vara en bra bil :)

2008-08-21 @ 17:31:21
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Petra

bäcken, ja jag kommer nog alltid vara bäcken för dig å lina hahaha fast nu har jag ju nytt efternamn hihi. hoppas allt är bra med dig!

2008-08-21 @ 21:12:24
URL: http://petrha.blogspot.com
Postat av: kaka

Petra: Ja jag vet, men du är ju vår lilla Bäck ;) Det är nog så att för mig kommer du alltid heta Bäcklund, även om 30 år ;D hihi! Man är ju vanemänniska :)

2008-08-21 @ 22:18:08
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Petra

Hihi, konstigt, jag har aldrig hetat Bäcklund bara en Bäckström haha. Good night! ;)

2008-08-21 @ 23:21:40
URL: http://petrha.blogspot.com
Postat av: Räv

Failure by Ida :D

2008-08-21 @ 23:59:54
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: kaka

Petra: Hahahaha ja jag vet! Skrev visst fel, hahaha va dumt :D Haha Doh! >.<



Räv: Shut up, fool!

2008-08-22 @ 10:02:11
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Båda bilarna har ju gått ganska långt och förvisso är det bättre ur garantisynpunkt att köpa från bilfirma... men Henrik tyckte att den från firman var dyr eftersom sådana bilar har ett väldigt dåligt andrahandsvärde. Den har gått ganska långt också, med tanke på hur långt sådana småbilar brukar gå.



Den privatägda bilen är en mycket mer rejäl bil (Henriks farmor har en, fast kombi) och känns mer trygg att köra. Den har gått rätt långt, men klarar å andra sidan antagligen fler totalmil än den från firman.



Vilken bil som kommer att hålla längst är nog en chansning, det kan vara vilken som med tanke på ålder och antal körda mil. Jag hade dock helst velat ha den från privatsäljaren, för jag tror att det är en bättre bil från början.



Se till att få provköra och ha med dig någon som kan kika lite på rost och sådant dock.



2008-08-22 @ 13:14:32
Postat av: Lisa

Förresten, det var lite kul för i onsdags så pratade jag och Henrik om att din bil är så skruttig och vi sa "att hon inte satsar på att köpa en mer rejäl bil nu när hon har fått lite pengar, Ida som kör så mycket och nu när Erik håller på att ta körkort".



Tänk barn också. Om ni vill ha barn inom några år, är det här en bil där ni kan få plats med barnstol och barnvagn, eller måste ni byta upp er då?

2008-08-22 @ 13:16:47
Postat av: kaka

Lisa: Jag har mejlat privatägaren ang bil och ska ta med en kompis som kan bilar. Dessutom är den rostfri står det, och det låter ju inte fyskam. Lite kul att alla utom jag gillar silverbilen mest, haha. Men jg är lättpåverkd och har somsagt mejlat ägaren. Kul att ni pratade om det så nyss!

2008-08-22 @ 13:27:39
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Fanny

Osså kommer miljövetaren och tycker till. Fundera på vad det är du ska ha bilen till. Den behöver inte räcka till mer än vad du ska använda den till, för behöver man en som klarar mer så kan man byta upp sig. Jag håller med andra ord inte med Lisa om det där med barn osv, för när den dagen kommer är det antagligen bara kombi eller större som gäller.

Så jag säger: köp nåt litet som drar lite soppa. Men Merca A-klass är väldigt rymlig för en liten bil och inte äckligt dyr, akta dig för dom som är äldre än -99 (tror jag =P), dom välter.

2008-08-22 @ 13:29:22
Postat av: kaka

Fanny: Jao, men man kan inte ha en för liten bil eftersom Erik är så lång som hn är. I vår förra satt hn med benen öppe i rutan, och i denna får han jämt lite bättre plats, men den är fortfarande i minst laget. Alltså måste vi hitta en som är lite större. Sen så drar ju ofta nyare bilar nmågot mindre också, som den där silvrig 0.6l/mil, vilket är helt okej och lika mkt som min miniOpel jag had först. En Mercor är väl i dyraste laget (s" rel="nofollow">http://www.blocket.se/vi/16686790.htm?ca=11s).. haha välter?

2008-08-22 @ 18:27:42
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: kaka

den där länken fungerade inte alls s&q=Merca%2520A-klass&w=3" rel="nofollow">http://www.blocket.se/li?ca=11s&q=Merca%20A-klass&w=3

där är rätt.

2008-08-22 @ 18:28:40
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Da-nn-e

Det är ju svårt att hitta bilar som drar mindre bensin än de två som Ida länkade till här, och båda är bra bilar i grunden, skoda är VW-prylar så det håller allt ihop. Att köpa dom allra minsta bilarna är ju ingen bra idé heller då man tummar på säkerheten isf. Och så mycket mindre bensin drar de inte. Skick är viktigare än miltal om jag får säga mitt :)



Nu blidde det ju Opeln iaf så, det är ett bra köp tror jag, lagom stor och drar inte mycket bensin :)

2008-08-22 @ 22:33:18
Postat av: Da-nn-e

Synd att jag inte kunde följa med förresten, råkade dra till Sunne och kolla på hockey :P

2008-08-22 @ 22:34:30
Postat av: kaka

Da-nn-e: Ja jag saknade dig lite, men kollade åt dig! Jag tittade i motorn och täntke "jaha, detta ser ju inte alls ut som Fordmotorn. Det är nog bra" Åsså frågde jag hur man kollar oljan. Haha.

2008-08-22 @ 23:21:09
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits