Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Fri

Nu är jag fri! Intranetet informerade tydligt, med röd text att vi icke får blogga om XX, alltså där jag jobbade.

Jag gör det ändå, lite busigt, men utan att nämna namnet. Jag tycker det har varit en helt okej sommar, det värsta har ju egentligen varit busspendlingen på 2h varje dag, och den käckt hurtiga promenaden på sammanlagt nästan en timme på det (4 små kvartar alltså).  Ju mer tiden gått så hr jag blivit mer säker på vad produkterna, fakturorna, systemen osv står frö och vad det är som gäller och det har vid några tillfällen vrit så skönt att vara den som har rätt och triumfera över kunder som klantat sig på det ena eller andra sättet.

Men nu är jag alltså fri. Arbetslös och bekymmerslös. En vecka slappning, vilket kommer innebära att fnittra med Lisa, säkert ta en öl eller två och WoWa med mig själv. Sen börjar livet igen med Photoshop på Komvux.

Jag ska även ta mig in till staden och inhandla något rutigt och eventuellt nya 70tals brallor. Jag har en tendens till att vänta och vänta, oftast för att jag är snål, och när jag väntat så länge att de då omoderna plaggen är på rea så ska jag slå till! Men då finns inte min storlek. Icke denna gång!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits