Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Pizzasallad

I helgen råkade jag tappa ut en skål med pizzasallad + tillhörande oljedressing i kylskåpet. Det stinker i hel kylen och jag torkar och torkar. Olja är inte helt lätt att få bort från väggar och salldslådor och plastpåsar.

Igår fick jag veta att vi skule till Munkfors idag och hälsa på syskonen, jag ringde Anna och frågade om Erik kunde hänga på. Det fick han gärna, men hon undrade hur det skulle gå med Eriks allergi om det regnade, då de har både hund och katt.
"Det är inga problem!" chansade jag
"Men har han tabltter eller så då?"
"Jadå, det tror jag nog, han klarar sig!"
När vi lagt på gick jag och sa detta till Erik, det visade sig att han inte alls har några allergipiller att ta vid akutfall eller så, och att han kanske inte alls kan följa med om det regnar. Men vi bestämde att det skulle bli sol idag,  och Erik skulle precis ringa och sjukanmäla sig när vi ser att det verkligen vräker ner regn. Bah.

Efter regnet kommer solsken.

Kommentarer

Postat av: Räv

mmmm..pizzasallad, gott ^^

Och varför måste ni spela på en pvp-server? Jag tänkte rerolla dit men märkte som sagt att det är päväpä, orkar inte med sånt :l

2008-08-13 @ 12:42:00
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: kaka

De hade ju gubbar där så jag joinade. pveservrar är ju goare, men det spelar inte så stor roll för mig. Bra server verkar det va iaf, många i alla lvlar som söker grupp osv, också har jag kommi tmed i en svensk altguild där man lätt får boost och hjälp :D

2008-08-15 @ 10:52:50
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits