Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Work loose

Skolan visade sig bara vara på måndagar. Jahapp, vad ska jag göra resten av tiden då? Ja det självklara vore väl att söka jobb, eller ställa sig på vikarielistan igen. Men just nu har jag valt tt vara lit arbetslös och låta Erik jobba som en myra i en stack. Dessvärre är inte det aretsfria livet så glassigt som jag förställt mig.

8.45
Vaknar. Går ut till vardagsrummet och slänger mig i soffan framför Top Model 2.

9.10
Första reklamen. Fixar kaffe och två mackor.

9.50
Top Model 2 slut. Vrider TVn så jag kan se på Våra Bästa År sittandes framför datorn. Kör igång WoW.

9.40
Stänger av TVn. Sätter istället på Winamp. Fortsätter spela.

13.00
Kommer på att Våra Bästa År börjat. Bestämmer mig för att se reprisen imorgon istället.

14.00
Hungrig. Fixar lunch. Fortsätter spela.

16.40
Får ångest över att jag inte gjort något vettigt på hela dagen. Panikdiskar lite.

17.00
Tänker "Äh, det är ju bara 2 timmar kvar tills Erik kommer hem, lika bra att utnyttja tiden till att spela lite."

18.02
Erik ringer från bussen. Han undrar vad jag gör och vad det blir för mat. Inser att jag måste laga mat innan han kommer hem. Kör ett quest till, och loggar sedan ut.

19.00
Erik kommer hem. Vi äter.

Sådär är det mest hela dagarna. Jag försöker vara lite, lite duktig varje dag och iallafall diska och se till att vi har det nödvändigaste hemma (bröd, ost och öl t.ex.). Idag har jag även duschat. Skönt att vara arbetsfri och bara behöva duscha 2 ggr i veckan och inte sminka sig eller fixa håret.


Erik tycker att jag ska öla idag. Känns konstigt att dricka mitt på dagen. Det gjorde jag på Power Meet och på Arvika. Inte annars, det är ju inte okej en vardag. Eller? Nej jag vet inte. Mat snart då.. ska bara göra klart en grej först...

Kommentarer

Postat av: Räv

Vissa har tur som kunde spela imorse, hade maintainence på runetotem -_-

2008-08-21 @ 00:42:37
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Evelina

Han ska vara på Åhlens Restaurangen, dock verkar det inte vara någe bra så vi får se hur det går där..

2008-08-21 @ 02:36:58
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: kaka

Räv: Mja den va maintaince överallt, visade mest en typisk dag, inte just onsdagen.



Evelina: Hoppas det är bättre än det verkar då.. annars borde det väl inte vara svårt att få praktik i stn? Så mkt restauranger som det finns ^^

2008-08-21 @ 10:26:01
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits