Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Im jamming

Gah, blir tokig på grannens katt, tredje kvällen i rad nu den sitter och jamar hjärtskärande på vår balkong. Första kvällen satt den på vårt balkongbord och tittade på oss när vi kollade på tv, och jamade jättehögt. Tidigare på dagen hade den jamat högt på mig när jag tog in tvätten på balkongen. Den jamar och jamar och det låter verkligen som om den desperat  försöker säga något.

Igår kväll va det samma sak, men då satt den på räcket och tittade neråtm jg tänkte då att det var en annan katt där nere hon jamade på.

Imorse när Erik vaknade vid fem hade han öppnat balkongdörren och sedan gått in i badrummet för att sätta i linserna. När han vände sig om satt katten dä roch stirrade i dörröppningen. Han jagade ut den, medan den jamade högljutt.

Ikväll nu när jag kom hem vid elva så öppnade jag balkongdörren. Allt va lugnt och tyst i några minuter, sen började den jama igen. Jag satte mig vid datorn och snart ser jag katten vara på väg in och jamar jättehögt. Jag pssscch:ade ut den och den stannade en bit ut på balkongen och fortsatte jama. Jäkla katt.

Tänkte att det kanske hänt granntanten något och katten försöker larma oss, men där hemma va det alldeles nedsläckt. Vill ju inte ringa på om hon lagt sig, klockan är ju ändå efter elva. Låter så otäckt bara, det där ledsna, desperata jamndet.

Kattexpert någon?

Kommentarer

Postat av: Palle

Det är svårt att säga, kan vara att katten är gammal och senil (så gjorde vår gamla katt). Eller att den vill in. Eller så har det hänt något. Eller så vill den ha uppmärksamhet... :P Finns många alternativ. Om den fortsätter får ni väl knacka på hos tanten.

2008-07-16 @ 23:34:56
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Kaka

Palle: Ja, alltså katten ser så liten ut så jag tror inte den är gammal. fast den är kanske bara smal och undernärd? Den brukar ju aldrig jama såhär mkt, därför jag belv orolig. Jättekul att somna till. Tant nästa.

2008-07-16 @ 23:38:43
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Om katten är ung så kan det ju vara så att hon precis blivit könsmogen och är sugen på ett skjut. =) våran katt blev skitäcklig när hon kom in i det där, sprang och jamade och skrek överallt. blä

2008-07-17 @ 09:10:58
Postat av: Lisa - kattexpert

Den är ju van att knalla in till er och plötsligt får den inte. Klart att den blir pissed då :) Förorättade katters jam är skitjobbigt att lyssna på, vi hade det så i flera veckor när vi skulle vänja Elvis att inte vara i sovrummet på nätterna. Knepet är att vara konsekvent. Var benhård med att inte släppa in katten och ge den INGEN uppmärksamhet när den jamar. Släpp aldrig in den, för då tror katten direkt att jamandet gav resultat och kommer att köra stenhårt på det nästa gång den inte får komma in. Det kan ta veckor innan katten fattar, men om ni är konsekventa så kommer den till slut att fatta.

2008-07-17 @ 09:11:54
Postat av: Kaka

Kajsa: Ja jag har ju ingen aning, kanske är det så :)



Lisa: Men den har ju inte jamat något innan, och den har ju aldrig fått gå in i vår lägenhet. Den jamr förresten lika mycket ikväll igen, kanske är den brunstig? Jag vet bara att det är skitjobbigt att lyssna på, gah.

2008-07-17 @ 23:55:22
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Shibby

Den kanske bara vil ha uppmärksamhet, så håller katten på vi har där hemma som vi passar och även kompisens katt håller på att jama hela tiden :) eller så är den bara lite kåt och hoppas på att ni ska ha en kisse där inne ;P

2008-07-18 @ 00:01:23
URL: http://metrobloggen.se/shibby
Postat av: Lisa

Har ni inte börjat hålla den ute mer nu då? Jag menar, i kattens värld fick den ju gå in innan i och med att den lyckades smita in till er några gånger.



Brunstiga katter skriker i och för sig hemskt, men jag tror inte att de står utanför lägenhetsfönster och gör det. Meningen med skriken är ju att locka till sig en partner, så de flesta katter brukar gå ut på långa friarstråt snarare än att sitta på samma ställe alltid.



Jag tycker att ni ska gå till grannen och förklara läget. om hon inte kan få katten att sluta störa er så får hon väl hålla den inne.

2008-07-18 @ 09:15:32
Postat av: Lisa

Jag har slängt in ditt problem på ett kattforum. Får se om det kommer några kloka tips därifrån.

2008-07-18 @ 13:35:14
Postat av: Lisa igen

Här kan du läsa tråden jag startade: http://www.kattforum.se/viewtopic.php?f=1&t=151740



Det finns även en ny lag som säger att balkonger måste vara innätade: http://www.expressen.se/husdjur/1.1236899/nat-ett-maste-for-katt-pa-balkong

2008-07-18 @ 19:21:41
Postat av: Kaka

Va kul att folk svarar kunnigt och bra! Även fst vitpeppar på hela balkongen inte är något jag känner för.. inte heller tycker jag att vi ska behöva krångla och sätta upp nät. Ska vi stå för den kostnaden/tiden fö ratt hon inte håller reda på sin katt? Låter jättekonstigt. Men kanske ska vi prata med henne igen då.. lite kul med den där lagen men känns lite väl pekpinneaktigt att komma med den som argument. Tanten som har katten verkar inte prata så mkt svenska heller, hon sa ju förlåt och så, men visste inte vad balkongräcke hette på svenska (kanske inte det första ord man lär sig?) Så jag undrar om hon förstod helt vad vi menade och så.. men som sagt det blev ju bättre i typ 2-3 veckor efter att vi sagt till henne.

2008-07-19 @ 12:41:45
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kaka

just det, vi har lagt en stolsdyna i vägen nu för dörröppningen, får se om katten hoppar över och kommer in, eller om det hjälper. Hon har bara jmat lite idag, och de senaste timmarna har jag inte sett kattfan. Hoppas hon inte kommer in nu när vi åker till stan.

2008-07-19 @ 12:43:07
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits