Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Fnittertanter

Igår jobbade jag som vanligt, det va planeringsdag vilket innebär att vi bara är vikarier som jobbar medan ordinarie personal planerar. Igår hade vi även en prao där som va 14 bast. Det är en tjej där som vi kan kalla Sara, 4 år.
Vikarie 1: Har ni sett Saras pappa eller?!
Prao: Jaa!
V1: Åhh, han är såå himla läcker alltså!
P: Ja, jag såg det i morse!


De fortsatte prata om hur jäkla döösnygg pappan va, och jag stod som ett fån och har aldrig sett honom. Vi sprang till lilla Saras portfolie för att försöka gräva fram familjebilder, utan lycka. Jag frågade Sara vem som hämtade henne idag, och när hon svarade "Pappa." Så jublade vi, och praoen började planera att stanna en halvtimme längre för att få se honom.

Efter ett tag glömde jag bort allt va snyggpappan hette, och satt i lung och ro och läste med barnen. Det hade gått flera timmar och vi skulle gå ut efter mellanmålet. Jag dröjde mig kvar i läsrummet av ren lathet.
Prao: Ida!
Jag tittade upp, ropade hon p mig eller barnet Ida?
P: Kom, Ida!

Jag tänkte att hon skert ville att jag skulle komma och torka något barn på toaletten, eller göra något hon inte ville, så jag dröjde ännu mer. När jag kom ut i hallen så förstod jag att praoen inte hade vart lat, utan ville att jag skulle titta på snyggpappan som kommit för att hämta sin dotter. (han var tidig så praoen slapp stanna längre). Det första jag tänkte var "han har för stor röv". Jag gillar mer små söta rumpor, framför lite större. Annars såg han väl ut som vilken som helst, hade inte lagt märke till honom på stan. Han va inte ful, men inte sådär dööläcker som de pratat om tidigare. Jag blev nästan besviken. Fast de hade ju visserligen verkligen byggt upp det som om Brad Pitt skulle komma in (varför drar jag alltid paralleller till Brad Pitt, jag tycker inte ens han är snygg längre. Han är på någotsätt ändå den ultimata hunken. Fight club, say no more.)

Efteråt när han gått stod mina medarbetare och log fånigt.
V1: Man blir alldeles knepig när han kommer in!
P: Ja!

Snyggpappan lite för kort i mina ögon, har ni sett Erik så vet ni att jag gillar långa karlar. Detta sa jag till dom, men hon jag jobbar med sa att hon älskar kortar killar. Den hon hade vart tillsammans längst med hade  haft den aktningsfulla längden 1.58. Hon själv är längre än mig, kanske 1.72, eller så.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Hej!

Svara på dagens fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1205389181_dagens_frga.html

Tack för din medverkan & Ha en bra dag!

Mvh

JB

2008-03-13 @ 09:03:22
Postat av: Hanna =)

skulle aldrig kunna vara tsm med en kortare ;p trevlig blogg förästen:p

2008-03-13 @ 09:04:48
URL: http://hannaekelund.blogg.se
Postat av: Ida

Hanna=): Nej inte jag heller, inte min grej alls ^^ Man vill ju kunna ha klackar ;) Tack förresten!

2008-03-13 @ 09:21:43
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: C.

oj. det där med längden har jag svårt att förstå. minimum längden är att han är lite längre om jag har klackar. annars kännar man väl sig som en jätte? :(

2008-03-13 @ 10:32:10
URL: http://christie.blogg.se
Postat av: Kajsa

killar med stora rumpor är det fulaste som finns. usch! tjejrövar typ. fy fan va fult. nä killar ska ha små små, söta. perfekt formande men små.

brad pitt är den ultimata hunken. så är det bara. hans läppar har man ju drömt om att nafsa i ett flertal gånger, haha! men han ser fortfarande bra ut. tänk dig att han fyller 45 bast i år.

2008-03-13 @ 11:01:28
Postat av: Kaka

C: Ja, precis, eller kanske då minimum lika långa när jag har klackar.. men jag gillar ändå över 1.85.

Kajsa: Japp, jag håller med ang rumpor. Men Brad alltså.. njae han ser gammal ut nu. Jag gillar mer H'Johnny Depp, mentänker fortfarande på Brad Pitt när ngn säger "en skitsnygg kille" svårt att förklara. Det sitter i benmärgen att Pitt "är snyggast".

2008-03-13 @ 12:17:33
URL: http://simkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits