Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ölsinne

Igår va det melodifestivalen så jag köpte kvällen till ära en påse chips. Smaken lät inte så god, men Erik ville testa så vi slog till.
.image118
Den smakade okej i början, sen tröttnade jag direkt. Men öl och chips är gott, så jag åt upp halva påsen.

Lagade en god curry-kokosgryta igår med kyckling. Vi åt, sen nästan direkt efter öppnade jag första ölen, åt som sagt chips till också. Det var alltså inte på tom mage jag började dricka, och jag blandade inte utan det var vanliga bärs som jag alltid dricker(när jag dricker). Ändå så, efter 4 ½ öl så började jag må jätteilla. Jag drog ut till badrummet och spydde som en gris. När jag va klar och skulle skölja munnen råkade jag spy i handfatet också. Det va som om jag druckti tio öl och sprit eller något. Kände mig jättefull och illamående. Knepigt, hur kan det bli så?

Kommentarer

Postat av: Barbamorsan

Ja du knepigt de där, vi tjejer kan ju vara lite mer lättpåverkade kring mens...men kan ju naturligtvis vara andra orsaker ochså, vet bara att så har det varit för mig någon gång.

2008-03-16 @ 19:44:09
URL: http://barbamorsan.webblogg.se/
Postat av: Isabelle

Svar: Jaa det skulle man kunna kalla det

2008-03-16 @ 19:57:58
URL: http://bellolitoo.blogg.se
Postat av: Tess

Ååh, jag ÄLSKAR de där chipsen, kan trycka i mig en hel påse på en pisskvart. Nema problemas! =)

2008-03-16 @ 23:22:00
URL: http://tess021.blogg.se
Postat av: Kaka

Barbamorsan: Nja jag har ingen mens (minipiller ftw!), så jag vettefan vad som hände. Kasnke bäljade i mig för snabbt =/

Isabelle: Haha, kunde kanske lagt klipptiden mer lägligt? ;)

Tess: Så om du och jag ska ha chipskväll får du ha dina för dig själv, och jag mina dill för mig. Skönt :)

2008-03-17 @ 12:25:37
URL: http://simkaka.blogg.se
Postat av: Madeleine

SVAR: Tack snälla för kommentaren! Jag ska
lägg ut "beskrivning" på makeupen vid ett senare tillfälle! :) Ha en fortsatt trevlig dag! :)

2008-03-17 @ 12:32:06
URL: http://madeleinejanssons.blogg.se
Postat av: Sara

tack för kommenataren, men det var inte menat bokstavligt utan ett faktum att nappar och vantar har en konstig tendens att bara försvinna utan spår...

2008-03-18 @ 06:20:57
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits