Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ansikte

Idag var jag på ansiktbehandling hos Suzie Pikant. När man kom dit fick man ställa av sig skorna och ta små vita tofflor på sig. Jag tog ett par, det va nog strlk 37 på dem för de va jättesmå. Men det vaför mkt folk där för att jag skulle vilja tjoa om det fanns andra storlekar än en. Sen gick jag upp på övervåning där de spelade lugn, vslappnande musik.

Jag fick peeling, mask och portömning bl.a. Ajaj, va det gjorde ont, trodde hon hade en liten nål som hon stack ner i varje por, så kändes det i alla fall. Jag låg och tänkte "undrar om det gör ondare att tatuera sig, eller så känns det nog ungefär såhär"

Efter vi va klara så visade hon mig hur man tar på i.d. makeup, frö jag sa att jag v skeptisk till det. Tyvärr lyckades hon inte övertyga mig, då jag tyckte hon tog en för mörk nyans och den täckte inte mina näsporer. Hon sa iochför sig att det kan va så att jag är lite röd och svullen efter behandlingen, och därför ser inte foundationen lika bra ut som den skulle gjort om några dagar. Mja, jag vet inte.

Hon fick mig att köpa en ny hudkärm igen, och hela kalaset gick på över 1000 spänn. Sen så råkade jag boka en ny tid. Eller nej, jag ska boka en ny. Hej och hå, stackars min plånbok. Men nu ska jag en gång för alla ta tag i huden och se hur bra den kan bli.

När jag kom hem och såg mig i spegeln, fick ajg syn på en stor snorbuse jag antagligen haft hängandes i näsan under hela behandlingen. Usch.

Kommentarer

Postat av: Palle

Själv tycker jag i.d makeup är underbar, fast bara om man har den allra ljusaste tonen på foundation. Täpper inte till porerna och så eftersom det är 100% naturligt. Fast olika saker funkar ju till olika hudtyper, till din kanske annat passar bättre :)

Men ansiktsbehandling, fan va gött, blev lite avundsjuk nu :|

2008-05-23 @ 17:28:08
Postat av: apan

hahaha!!! fan va rolig du är! snor-ida får du heta hädanefter. ;)

2008-05-23 @ 20:49:42
URL: http://sugarmonkey.blogg.se
Postat av: Ida

Palle: Jag får väl testa din då när ni hr fest? Får jg inte kasnke jag gör det ändå, vem vet ;P Du får bara berätta var du förvarar den! Hihi.

apan: Noo, I dont wanna be snor-Ida! hah

2008-05-27 @ 20:02:29
URL: http://simkaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits