Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

>.<

Det blev bara dret med alltihop.

Skulle först göra goda "mellanmålsmuffin" Något nyttigt jox jag hittade på någon sida. En ingrediens saknades och jag struntade i kakao eftersom Erik inte tål. Jag blandade annars allt och lät det stå på jäsning. Bror min kom och vi båda konstaterade att det såg för jävla äckligt ut. men jag klickade ut dem i sina muffinformar (fick tips av Erik som han i sin tur fått av Lisa; att man ska ta dubbla formar så de håller bättre). Sagt och gjort. De höll sig fint med såg fortfarande jätteäckliga ut efter bakningen i ugnen. Vi tog en och delade på, jag och Erik och det smakade gröt typ. Blä. Jag skrapade ur alla formar ner i en bunke och öste på honung och kokos i jakt efter godare smak. Jag ställde upp två (4) formar till och in i ugnen. Det blev inte ett dugg bättre. Huga. Slängde den satsen.

Skulle sen baka bröd, men hittade inget recept där jag hade alla ingredienser. Ville ju ha ett lite nyttigare bröd, med kärnor, frön och rågmjöl elelr nåt. Nej, jag hittade inget och snart började tiden komma då Erik skulle komma hem från jobbet (förvirrande när sambo och lillebror har samma namn). Jag ville ju att han skulle komma hem och det skulel dofta ljuvligt i hela lägenheten. Jag fick lite panik och sökte på muffinrecept för att hitta något. Till slut hittade jag något från Lejlas kokbok "A piece of cake", blåbärsmuffin med typ smulpaj på. De hafsade jag ihop och de hann nästan bli klara tills det att Erik kom hem.

Det lite komiska var att jag denna gång blev snål på formar då jag slösat så mkt på de äckliga muffinsena så jag tog bara en och en. De flöt ut över hela plåten, alla utom en - den jag av misstag råkat ge två formar, haha! De blev goda men ser oaptitliga ut.

/kökskatastrofen.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Ett annat tips är att köpa muffinsplåt på ikea och använda den med pappersformar i. Funkar bra för min del, speciellt när det gäller muffins med tyngre smet.



Och det där med mellanmålsmuffins och frukostmuffins osv har jag aldrig fattat. Vad är det för fel på att göra fyllda frallor?

2008-10-27 @ 13:14:25
Postat av: Lisa

Vi borde ha en baka/göra godis/laga mat-dag någon gång! Som pysselkvällarna vi brukade ha på Båtvägen. Kommer du ihåg dem?

2008-10-27 @ 13:22:19
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Kaka

Fanny: Muffinplåt, är det en sån där plåt med hål i liksom? Det dumma är att det brukar vara så få i sånna, men jag ska absolut kika!



Baka fyllda frallor? Hur?



Lisa: Ja det vore mysigt, kanske till jul? Erik skryter alltid med att du gör så mkt gott när han kommer, så jag är definitivt på! (ring lars-erik nu!)

2008-10-28 @ 11:04:50
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vem är Lars-Erik?

2008-10-28 @ 18:24:16
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Kaka

Lisa: Farfars bror...?

2008-10-28 @ 21:30:59
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Fanny

Fyllda och fyllda, blanda i vad sjutton som helst som kan va gott i degen! Choklad, blåbär, vetekli, havregryn, linfrön, oliver, fetaost. Och vill man inte blanda det i degen kan man gömma det gottiga i mitten. "Bara fantasin sätter gränser!!!"

2008-10-29 @ 08:17:43
Postat av: Lisa

Han heter Karl-Erik, så vitt jag minns ;)

2008-10-29 @ 10:18:59
URL: http://www.silverpoppel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits