Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Sjuk eller frisk?

Vaknade i morse och mräkte att halsen var svullen och öm och huvudet dunkade. Har haf tont i halsen till och från i två dagar, och bara väntar på att det ska bryta ut till något värre. P åmåndag ska jag öppna och stänga ett dagis tillsammans med en dagmamma. Det blir bara hon och jag, och hon får sluta halv fyra och jag får vänta på att alla barn går hem. Men hur ska jag veta om jag inte blir sjuk i helgen?

Ringde rektorn på förskolan för att fråga vad jag gör om jag blir sjuk och itne kan jobba.
"Det är ju det värsta som kan hända, vi är väldigt beroende av att du kan jobba. Men du får tills i efttermiddag att bestämma dig." s
a han.
Känner att det inte blir helt lätt att veta om jag blir sjuk eler inte. Har 4 timmar på mig att känna efter om det blir bättre än sämre. Jag är rädd att jag säger att jag kan jobba och sen blir dundersjuk på lördag-söndag. Eller att jag säger nej jag kan inte, och sen blir jag friskare än friskast och missar 11 timmars lön. Det är ju över tusen spänn.

Jag blev lite bättre efter frukosten (äggröra, 2 korvar, 1 köttbulle och en god macka med sallad, ost, paprika, gruka och ngt slags kött, och kaffe såklart). Är fortfarande inte bra dock.

Tur i oturen att Emelie har influensa och inte kan gå ut. VI hade båda två längtat i ett och ett halvt år att köra en utekväll ihop. Men så går Emelie och blir sjuk och vi skrattar åt Murphy's lag om alltings jävlighet. Men som sagt, jag är inte på världens partyhumör jag heller, kännermig mest sunkig och tjock i huvudet. Sådär som när man är förkyld, fast utan snoret eller nästäppan. Nästäppan, är det verkligen ett ord?

Kommentarer

Postat av: Xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg och lägg gärna till den som en av dina favoriter på bloggkoll.se så lägger jag till dig :)

2008-10-24 @ 11:26:18
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Kaka

Erik: länken funkar inte.



Xonx: Klart jag kommer snoka på din :)

2008-10-24 @ 11:28:51
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits