Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Studio

Igår fotade vi i studio på fotoklubben. Låter nästan lite hemligt; fotoklubb. Karlstads nya hemliga klubb. Det var fler folk än förra måndagen, och vi fick prova produktfoto, macro (jag fotade en kvinnas öra, och hon fotade min piercing), och modellfoto. Vi fick låna en söt modell som hette Sandra.

Man lär sig massa, om bländare, ISO, kameralägen och allt annat jag borde lärt mig för längesen. Alla är jätteduktiga, och jag frågade och frågade alla om allt. Dessutom råkade jag lukta svett. Eller inte svett, men allmänt äckligt. Borde inte duschat samma dag (är jag förresten den enda i världen som luktar godast när jag gått oduschad i 1-2 dar? Sen vänder det och jag stinker för att jag borde duscha istället, det gäller att hålla en balans där.). Hursomhelst så stod jag där, redo att plåta då modellen säger "Ta av linsskyddet...?" Jahaaa, ni jobbar så? Ja okej, det kan jag väl testa. Doh! Amatör javisst. Glömmer det inte lika ofta nu som i början, men det händer. Jag skyller på att det va blixtar och folk överallt. Lyckades inte få många skarpa bilder, men några. Jaja, första gången jag fotar i ritkigt studioljus ju.


Mugg och rakspegel. Ser ut som spegeln svävar. Den skulle egentligen inte vart med i bild, det bara blev så.
Dessutom kom vi på att vi inte hade något att ta kort på, så det fick bli någons kaffemugg. Bra där.



Lite, lite redigerad bild på Sandra.


Någon fotade mig när jag fotar. Jag ser ut som Ringaren I Notre Dame. Varför höjer man inte kameran lite istället för att kura ihop sig? Bilden snodd från Sandra.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Oj jadu jag vet inte riktigt faktiskt. Snart hoppas jag dock :D Den ska först från USA och då tar ju tullen den och så kommer den till pappa som sedan för den vidare till mig.. så kan nog ta någon vecka iaf..

Hell yeah :)

2008-10-07 @ 23:46:37
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ser ju ut att gå riktigt bra det dära :D

2008-10-07 @ 23:46:54
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Kaka

Evelina: Tack, jag får testa mig fram mer när man blir medlem och får låna studion. Lättare att fota kompisar ju! :)

2008-10-07 @ 23:54:36
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Da-nn-e

Verkar roligt! Är det i Nöjesfabriken-huset/Gjuteriet ni är? Där var jag på en fotoklubb för längesen, säkert samma grej, men sen gick jag aldrig tillbaks haha.

2008-10-08 @ 00:06:13
Postat av: Lisa

Det verkar jättekul!! Jag har lekt med tanken jättelänge att anmäla dig till någon sådan där kurs, men det har aldrig blivit av.

2008-10-08 @ 09:54:13
Postat av: Kaka

Da-nn-e: Japp det är det! Jasså du har också vart där och smugit? :) Varför bangade du?



Lisa: Ja! Ska vänta tills årsskiftet med att gå med ordentligt, eftersom man måste betala årsavgift, och en ny igen i januari (Eftersom det då blir nytt år..). Vill du också vara med i en fotoklubb?

2008-10-08 @ 16:56:53
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nej, inte jag. Om du läser igen så skrev jag att jag funderat på att anmäla DIG :-) (som typ julklapp eller något)

2008-10-08 @ 18:20:05
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Kaka

Haha, jasså mig, läste visst fel där. Mja det hade ju vart spännande :S Eller lite läskigt.

2008-10-08 @ 23:23:49
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

hihi! va söt du ser ut, väärrsta profset lix.

2008-10-09 @ 17:42:14
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits