Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Arbetsmyra

I två dagar nu har jag haft jobb, känns skönt att göra något meningsfullare än att sitta vid datorn hemma.
En unge: "Men varför har du alltid på dig den där tröjan?"
Jag: "Den är ju helt ny, detta är första gången jag änvänder den.."
"Ehh.... är det?"

Haha, ungjävel. Tur att det inte var en gammal tröja, då hade jag skämts lite, om till och med barnen ser att den är gammal.

Jag satt på och läste en bok för några ungar om två djur som blev kära, och i slutet av texten så säger de att de inte är kära fast de tittar i smyg på varann och ler, typ. Jag visade bilden av djurn och frågade barnen om de trodde att de var kära?
"Ja det ser man, för det kommer hjärtan över deras huvuden!"
Fröken Ida: "Kommer det hjärtan på riktigt också när man är kär?"
"Ja! Fast det är osynliga hjärtan som man inte ser, men man vet att de är där. Det blir så när man är kär."
Ungar är smarta.

Ungar på toaletten:
"Det kändes mjukt, ser det löst ut?"
"Du torkar så sakta, jag gillar det hårt och snabbt"

Idag ringde jag vikarieanskaffaren för att berätta att min mobil inte fungerar, och ge henne mitt hemnummer. Vi blev sittandes och prata i typ en kvart, som om vi var gamla bekanta. Hon är snurrig och snackar skit om kommunen och datorer, och jag pratar om svunna tider och att jag borde få högre lön.


Just det, min mobil fungerar inte. Jag ser inte om någon har ringt/smsat, jag ser inte att det ringer och jag kan inte ringa /smsa. Så har någon hört av sig till mig så skiter jag inte i dig, jag är bara trasig. Mobilen iallafall, jag är helt hel. Fast mitt hår är lortigt som vanligt. "Bakishår" kallar bror min mitt hår, oavsett om det är festfixat eller vardagschict.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits