Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Dödsörat

När jag var liten hörde jag en gång att det fanns ett ställe bakom örat som, om man tog på det, så dog man. Det var visst någon nerv eller så. Sedan dess har jag varit livrädd för att råka trycka på det där speciella stället. Det har resulterat i att jag typ aldrig vågar tvätta mig ordentligt bakom öronen eller ens i närheten. Min syster sa en gång att hon hade haft en finne där bakom, och klämt på den och petat, utan att känna sig det minsta döende, men jag har nog aldrig kommit över dödsnerven bakom örat. Idag gjorde jag dock något järvt och tvättade mig ordentligt bakom öronen. Jag överlevde.

 Jag vet fortfarande inte om det är sant eller inte, men jag kommer alltid vara lite rädd.

/Otvättad, tills idag.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Haha, jag har också hört det där. Och när jag hade finnen där (för det var väl jag?) så var jag lite skraj när jag pillade på den... I mitt fall var det pappa och mamma som skrämde mig. Tror att det var någon James Bond-film eller något där någon dör genom att bli tryckt bakom örat och päronen sa att man kan dö om man trycker på en speciell punkt. Ingen aning om det stämmer.

2008-09-06 @ 18:31:39
Postat av: apan

hahaha, den va ny!! minns när ja fick en stor böld bakom örat en gång, ja trodde att det var cancer..:(

2008-09-06 @ 18:48:07
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: kaka

Lisa: Nej, det är kanske som i Kill Bill- trepunktsfemstegsblaha(nåt sånt). Då trycker de på 3 punkter på kroppen så kan man ta 5 steg sen tvärdör man. Undrar om det är sant.



apan: hehe, mjo det är svårt att glömma. Du och dina sjukdommar ;)

2008-09-06 @ 18:50:10
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Mischa

Fin blogg :)

2008-09-06 @ 18:57:15
URL: http://www.miischas.com
Postat av: kaka

Mischa: Nämen tack

2008-09-06 @ 18:59:52
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag har också hört det, och är livrädd att ens klia mig bakom öronen. Jag känner ett sug att hitta den där punkten, ungefär som att man nästan "vill" hoppa ner från en balkong om man är högt upp. Burr.

2008-09-06 @ 22:21:38
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: Lisa

Hmmm, jag börjar tro att det är vi syskon som helt enkelt blivit ilurade detta... Ingen annan har ju hört talas om det! Fråga mamma, för det var hon och pappa som sa det till mig.

2008-09-06 @ 22:26:51
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Palle

2008-09-07 @ 19:17:38
Postat av: Räv

Man ska inte lita på föräldrar, minns när jag var liten och vi hade varit och hyrt film. Då sa dom alltid när vi kom hem att "vi måste vänta lite för bandet är så kallt så det kan gå isönder i videon". Jag trodde ju på det :( Sa det för något år sen till pauline och hon skrattade åt mig. Ska nog ta och konfrontera mina föräldrar om det någon dag.

2008-09-07 @ 19:19:51
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Palle

haha nej det har jag inte hört. Har dock hört att man kan dö om man masserar nacken på fel sätt, är skiträdd för massage därför. Också är jag rädd för att peta nära tinningen, eftersom man kan dö om man får ett hårt slag där (iaf om munnen är öppen så att inget ben tar emot).

Är också rädd för att peta mellan ögonen, skulle aldrig våga ta en såndär piercing som sitter mellan ögonen högt upp på näsryggen (Erl), för tydligen så kallas det för "dödens triangel där" och om man får en infektion kan de tleda till hjärnan :|



Welcome to my world of paranoia!

2008-09-07 @ 19:21:59
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: kaka

Syskon: Hm får nog ta ett ordentligt snack med mamma om det har ja!



Räv: jo men det lät ju trovärdigt, det skulle jag gått på om någon sa det till mig idag.. hrm..



Palle: det där med erl, det är ju minst lika farligt att ta en septum. Där går det nerver rakt upp i hjärnan och är skitfarligt om man får infektion (har jag hört). Kul att min sitter "fel", och det blödde massa när jag tog den. Huga, där kunde man strukit med.. :S

2008-09-08 @ 17:20:18
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits