Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

In da trunk!

Igår var det party för första gången på länge. Var triggad när jag körde skruttForden till mamma tillsammans med Lina och Erik. Erik fick ny frilla (snygg mohawk!), och jag fick en trimmad polisong. Jag hade även köpt med ett vin jag tyckte såg festligt ut "Diamant" hette den. Frågade mamma någon dag innan om det va ett bra vin? "Nej förfan! Det är billigt och skitsött! Sånt man dricker om man verkligen bara vill bli full utan att bry sig om vad det smakar." Haha, okej med de orden korkade vi upp. Det var ingen hit. Erik tyckte det var okej och drack glatt upp halva flaskan.

Sen drog vi till höghusen, till Kristin och Figge som tydligen flyttat ihop. Där va det ett gäng folk och bra stämning. När klockan började närma sig utgång skulle några åka bil, och vi andra skulle ta bussen. Dock så kom vi på att det satt en tjej som var nykter bland oss - hon kunde ju köra oss! Eftersom hon inte skulle med ut var hon tveksam, plus att vi var alldeles för många, så hon skulle vart tvungen att köra två gånger. Efter lite övertalning kom vi fram till att jag och Lina ska ligga i trunken! Vi lägger oss och skedar och jag ha rlite dödsångest eftersom vi ligger precis vid avgasröret och får säkert i oss massa farligt när vi andas. Jag tog sjalen och satte som gasmask. Vi låg och sjöng "Vi har det bra, vi här bak i bilen!" medan de andra tyckte det var skönt att höra lite livstecken från oss. Sen började vi fundera på vad fan vi ska göra om polisen stannar bilen och ber att få kolla i bagageluckan. Vi tanken på att de kanske öppnar också ligger vi där, glada o fulla, så bröt vi ihop av skratt och gapskrattade hela resten av vägen (kan det har varit avgaserna?). Bilen stannar och vi ber till gud att vi inte står precis utanför Nöjes, det måste ju se lite mystiskt ut. Som tur är märker vi att vi är på en parkering bakom och vi kan lungt hoppa ur.
    
Inne i bagageluckan, jag tror jag mosar Lina.

Sen drog vi in, jag och Erik funderade på att dra och köpa hamburgare istället, men jag fick dåligt samvete och gick i stället. Det var till eriks förtjusning ett cover band som spelade som hette Iron Made'em (fyndigt!). Gissa vad de spelade för låtar? Erik var helnöjd och ställdde sig i publikhavet och skrek sig hes. Någon kille med SSmössa (fast utan själva märket) och blonda extensions som fram och sa att han sett mig på stan och försökt leta upp mig (tror jag?). Han sa "Du kan få vilken kille du vill!" Jag sa att jag har redan har en och pekade på Erik. "Åh, han måste vara så lycklig!" Haha! Berättade detta för Erik "Han såg ut som en riktig tuff hårdrockskille, som är jättemjuk på insidan. Han såg ju skitmysig ut!" Jag funderar om jag skulle försökt para ihop de två?

Efter lite dans i de olika barerna så drog jag och Erik hem, vi gick till Kenneths och tog oss en varsin tallrik. Jag såg något jag inte sett förut- man kan få grovt bröd om man vill! Jag kände mig supernyttig fast jag bad om mycket dressing, och mycket ketchup över alla mina pommes, jag hade ju trots allt grovt bröd på burgaren. Vi gick och satte oss någonstans på Norrstrand och käkade. En liten bit bort blev vi vittne till något bråk, en kile var tokig och skrek "Min farsa letade efter dig!" Och drog och slet i folk i bilen som hade stannat för att hämta upp honom. Han skrek och sprang runt och vi satt där som två pensionärer och åt vår lilla mat.

Sen gick vi vidare till Norrstrandsskolan för att vänta på bussen där. Först kom det en som va så full så den körde bara förbi. Efter det kom en till som också var full, men den stannade för att släppa av någon. En tredje buss kom, den var inte lika full men den åkte bara förbi. Antagligen måste han tänkt att vi inte ska åka med eftersom vi inte gått på bussen som stannat. Vi gick fram till den överfulla bussen som precis var på väg att åka. Busschauffören sa att tyvärr är det fullt, det var ingen lögn det var tokfullt in i minsta detalj. Några göteborgare som stod längst  fram sa "Äh, två till går! Finns det hjärterum finns det stjärterum", så vi trängde oss in fast det inte fanns plats. "Alla heter Glenn i Göteborg!" sjöng de för full hals. Jag stod me dmin lila tjuga och pep att jag ville betala, men nådde inte ens till chauffören. "Gerrej, du behöver inte betala!" sa göteborgarna. Jag sa att jag var rädd för bussmaffian (alltså kontrollanterna), men blev övertalad att de inte är ute halv tre en lrödagsnatt. Gick fint och vi kom av ordentligt på rätt busshållplats. Inne från busen hörde vi någon "Jag ska också av!" En kille mosade sig ut. "Fan, jag skulle av vid förra hållplatsen! Jag som var vilse innan, var är jag nu?" Vi försökte lotsa honom rätt och sedan gick vi hem till oss.

3.17 la jag mig, då hade Erik somnat för längesen. Snark. Sov ända till kvart i tolv, så länge har jag inte sovit på flera månader!

Kommentarer

Postat av: apan

haha, ja jäler va härjigt det var! men kuuul!

2008-09-28 @ 15:53:54
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits