Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Klipparn

Jag är en riktig klippare jag!

Igår fick jag agera frisör åt Henrik. Vad jag hade glömt var att jag har en vråldålig sax och att han har galet tjock hår. Jag började med att slipa saxen tills den nästan glödde, den blev i alla fall jättevarm. Kom på efteråt att jag ju inte vet hur man slipar en sax... Jag testade på mitt eget hår, och det gick av fint.

"Men du vet att jag inte klippt på länge, och inte är särskilt duktig heller..?"
"Men jag såg Erik sist och han såg ju bra ut i håret, så det blir nog jättebra."

Var inget mer med det förrän jag kom på att det är ju inte jag som klippt Erik, det är ju Lina, utbildad frisör! Haha. Berättade inte det förrän efter jag klippt honom färdigt.

Vi skulle sitta i ena badrummet, nästan i duschen och klippa.
"Näej, om du och jag ska hoppa in i duschen då, Henrik?" sa jag och hörde hur det lät. "Oj..den meningen trodde jag aldrig jag skulle höra mig själv säga, haha!"

Mohawk, var dagens mål. Jag klippte och svor åt det tjocka håret och åt alla virvlar och önskade att Lina skulle råka komma förbi som av en slump och ta över. Hade ingen ordentlig kam heller, utan bara en stor rosa plastkam med handtag, bänglig och osamarbetsvillig. Jag körde med trimmern och klippte så jämt jag kunde. Jag hade duktig ont i fingrarna efteråt, hur orkar ni klippa sånna med tjockt hår hela dagarna? Ni är nog immuna/vana. Jag blev ritkigt nöjd, och det var inte jämt alls med han sa att det var okej eftersom han ändå spretade till allt med paste (haha som han även hade i hårt under tiden jag klippte, jag var lagom kladdig!). Jag råkade även köra med trimmern med fel hatt, så han fick en hack i nacken på några cm brett/långt.  Lina kommer nog skämmas om hon ska kolla på honom när/ om hon kommer i slutet av september.

Efteråt satte jag mig och gosade lite med nybadade Anthea och läste en bok med Maximus. Så himla mysigt det är på kvällen sådär när alla är lugna och gosiga. Sådär precis innan barnen blir alldeles för trötta. Så skulle man ha det.

/Bloggsprutaren

Kommentarer

Postat av: apan

det är tanken som räknas. ;)

2008-09-13 @ 19:22:22
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits