Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

71 bett

I fredags efter jobbet spacklade jag mig lite hastigt och drog till stan. Hittade ett gäng glada och något onyktra ungdommar vid teatern, där jag slog mig ner. Jag drack några öl, kissade i buskar och blev uppäten av myggen.

Mina ben, redan här fulla i mygg.

Efter ett tag, gick vi in till stan och hamnade på Koriander som kvällen till ära inte tog något inträde, yippi! Jag pratade (läs: tölade alt. tjötade) med en gammal barndomsgranne och trodde han var full också, det visade sig att han jobbade i garderoben, och var väl spiknykter. Bah.

Där inne köpte en kompis till Svante ut en billig öl åt mig. Tänkte be om en öl till senare, men jag ville inte dricka en hel själv så jag frågade Lina, Emmy och Bengan om de ville dle a ölen med mig, fast jag betalar. Alla sa nej. Kanske tror de att jag har svininfluensan? Lina sa "Nej, jag vill hellre ha en hel själv", haha. Jaja. En halv gratis, eller en hel för full pris. Haha.

Efter ett tag stod jag och Lina och dansade disco och en kille råkade sparka ut mitt vattenglas som stod på en liten scen bredvid oss. Han bad om ursäkt och jag förklarade att det inte gjorde något, det var ju bara vatten. Jag fick för mig att han var irländare och skulle säga åt honom att han hade så fin dialekt. Det visade sig att han var finsk. Han bjöd min på en drink, fast jag sa nej. Den var god, så jag drack upp den ändå. Han hade köpt en whiskey till sig och sen sagt "and something for the girl", och fått något som smakade juice. När drinken var slut så gjorde jag en skenmanöver och skyllde på att jag var tvungen och pissa. Sen gick vi hem, jag och Lina. Var hade de andra tagit vägen?

Träffade ett stycke norrland på torget innan jag åkte hem.


På bussen satte sig en tjej mittemot mig och sa till sina kompisar
"Asså guud, vilken tid det där med alla gamlingar som ska betala kontant!"
"Hrm, 'gamlingar', ey?"
Sa jag, eftersom jag betalade kontant.
"Eh, asså nej inte du.. men alla andra.. eh, typ 40-åringar!"
Haha, ye..

När jag åkte in till stan så lämnade jag fram en tjuga och busschaffisen frågade "Vuxen eller ungdom?" Jag brukar inte längre åka på ungdom, utan har accepterat att jag inte är 18 längre. Men då fick jag ryck och sa ungdom, fan 8 kr billigare, woo! Sen när jag skulle åka hem hade jag lite dåligt samvete för att ha lurat bussen, så jag räckte fram en tjuga och sa "Vuxen". Jag fick 8 kr i handen och en biljett det stod "ungdom" på. Igen. Va? Inte ens när jag säger vuxen får jag åka på hel biljett.

VIlken ekonomisk kväll ändå. Sparat:
16 kr - buss
60 kr - inträde
25 - öl
= 101 spänn.

Igår morse när jag vaknade så var jag såklart bakis. Spanade in mina ben som var prickiga, och räknade bett. 71 stycken hade jag på benen och fötterna. Inget på armarna, två i pannan.

Svårt att fota så det syntes, men jag såg lite ut som jag hade vattkoppor eller så, helt rödprickig.

Jag var bakis till kl 20. Otroligt ovärt att ligga och såsa i soffan en hel dag. Fint väder, och jag kan inte röra mig. Jag spydde och sov och drack lite vatten.

Kommentarer

Postat av: apan

haha, snål, eller ekonomisk? ;)

2009-08-09 @ 12:50:15
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

apan: Same shit, diffrent name imo :)

2009-08-09 @ 13:18:01
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

71 bett?! Aj!



Vilken barndomsgranne var det du träffade?

2009-08-09 @ 13:32:30
Postat av: Kaka

Lisa: Ja, det var fan rekord. 18 bara på ena foten.

Peter Hagengren, du gick i samma klass som hans bror Johan har jag för mig?

2009-08-09 @ 13:54:10
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Japp, jag vet vem det är.

2009-08-09 @ 13:56:57
Postat av: Rävfan

Tur att man inte har tendenser att bli bakfull då ;D

2009-08-09 @ 23:36:53
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Tokmajja

.... Du vet om att du i princip kan skicka in den där bilden till vilken tidning som helst och det skulle bli en framsida?!



Jag har aldrig sett något liknande i myggbettsväg!

Jag tyckte skitsynd om mig själv här om dagen när jag fått... var det 6 stycken på bägge benen! Då nästna grät jag!



Då gick jag hem och kletade på tandkräm på betten, åså slutade det klia! Jippie!

2009-08-15 @ 14:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits