Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

bloggnamn

Jag är trött på namnet Simkaka. Antagligen för att jag inte kan relatera till det riktigt. Jag gillar inte kakor nåt särskilt, och jag spelar inte Sims heller. För jag tror det va därifrån det kom; Sims + kaka.

Sudden är upptaget på blogg.se. Kaka, som ändå vore lite sött, är också taget. Inlägg från 2006, lägg ner bloggen!

Jag gillar ordet kaka.

Jag skulle vilja ha ett nätnamn som är riktigt jag. Men det har jag inte, istället blandar jag lite schizofrent.

Helgon: boopi
Bdb: sudden
Blogg: simkaka

Har haft flumdum för längesen, det är lite charmigt tycker jag.

Jag har även hetat:
NoWembi - kom sig av att Fragglarna slutade gå, och min favorit hette Wembi. Så när det slutade så var det No more Wembi.

silverregn - tyckte väl det lät fint och en aning emo.

Jag hette något liknande systerSvart eller nåt också. Minns inte rikigt. Svart och svår.

Klassikern som fortfarande lever kvar på ett stor fjortisnäste är ju IbiZthaGirl. Ibis, kallade pappa mig ofta, tha girl kom sig av att någon hette da man, tror det var Adrian faktiskt. Adrian var en klasskompis på högstadiet. da man - mixmix - tha girl. Och vad är egetnligen coolare än att lägga till Z där det egentligen är S (se bar apå dansbanden, de vet.), och blanda stora och små bokstäver.

Kommentarer

Postat av: apan

vad sägs om "suddizgirl"

2009-08-18 @ 09:45:25
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

apan: hm ja jag ska fundera på det ;)

2009-08-18 @ 14:16:08
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits