Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Byxor

Runt halv åtta gick jag upp denna lediga tisdag. Satte mig lite vid datorn. Erik tyckte jag skulle köra honom till Skoghall, där han ska va på utbildning. Sagt och gjort, jag slängde i mig lite frukost, och på med lite smink, och sen körde vi iväg.

Efter det åkte jag till Bergvik. Det hade inte öppnat än, och det va ungefär bara jag där. Jag kände mig nöjd när jag kunde välja och vraka bland alla parkeringsplatser. Jag smet in på Maxis för att slippa stå och hänga på Berkvigs lås, och inhandlade lågenergilampor, kollegieblock och en falukorv. Lågenergilampor är dyrt! Shit, 1 för 59. i jämförelse med vanliga, där jag kunde köpa två för 15. Det sved i hjärtat, men va tusan, snart finns det ändå inga glödlampor kvar, också är det ju så in i bombens naturvänligt också.

Sen sprang jag rung och provade kläder inne på Bergvik.

Igår hade jag ett samtal med syster Lisa och hon sa bl.a. "nu är jag så gammal så jag kan handla på Kappahl." Jag skrattade gott åt att det är sant, och att jag ännu har några år kvar.

Ni kan väl aldrig gissa var jag hittade paret med jeans jag till slut köpte. Kappahl, jojo. När jag kom hem förut så öppnade jag posten. Där låg en rabattkupong på Kappahl - 25% på valfri vara. Argh, det är ju 100 spänn det, eftersom brallorna kostade 400. Vad ska jag göra? Åka tillbaka med jeansen, för att sedan köpa dem igen, fast med rabattkupong?

Igår, när jag pratade med Lisa sa jag att jag inte gillade HM längre.

Gissa var jag köpte en tröja idag? Hm, jojo. Hittade även en väst jag blev lite kär i, men jag avvaktar med det, jag skulle ju köpa byxor, inget annat.

Unnade mig ett gäng fina armband också. Naw.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Sött armband!

2009-08-18 @ 15:17:49
Postat av: Kaka

Lisa: Tack, men..vilket av dem? :P

2009-08-18 @ 17:59:20
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Aha, jag trodde det bara var ett armband. Då var det en snygg kombination av armband då :)

2009-08-18 @ 18:20:14
Postat av: hogie

Så det finns alltså byxor på Kappahl som är helt okej...? Fick du leta länge?



Om du ska åka tillbaka med dem eller ej... Det är ju så mycket som måste räknas in! Ska du ta bilen? Då blir ju det en kostnad så du kanske bara tjänar trettio spänn i slutändan... Ska du ta bussen? Så kanske du måste försöka hinna åka på samma biljett inom en timme, då tjänar du i alla fall åttio spänn. Så himla många beslut och krimskrams.

2009-08-19 @ 10:58:05
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kaka

hogie: Ja, nej jag provade väl 5 par och gillade ett av dom, woo!



Nja alltså det kan ju inte kosta några 70 spänn att ta bilen till bergvik, det är ingen volvo jag kör ;) Eller... hur räknar du?

2009-08-19 @ 21:49:27
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hogie

Jag räknar väl... att man aldrig ska ta bilen...? :P Men sjuttio spänn var ett jävla hittepå från mig.

2009-08-20 @ 09:43:29
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits