Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Glasögon




Kom just hem från optikern och jag är riktigt missnöjd. Jag ser ut som en utklädd uggla. Ser inte klok ut alls. Bah. Mamma är bra på att trösta, så jag ringde henne och hon sa massa smarta saker. Bågarna är snygga, men inte på mig. Varför sa inte hon i affären att jag borde leta efter några andra? Några som skulle passa min ansiktform bättre.

Lägg märke till hur bitter jag är på bilden rakt framifrån. Den bjur jag på, lite kul ska man ha.

Nej fan, man ska bara skriva positiva saker. Bättre att skriva såhär:

Nya glasögonen är nu uthämtade. Och såhär ser de ut. Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: Fanny

Det är skitsamma vad alla andra tycker om man inte trivs själv.

Hon i affären kanske har provision, så hon skiter fullständigt i vilka glasögon folk köper, så länge som de bara handlar?

Min optiker är kanske inte världens billigaste och bra erbjudanden är obefintliga hos honom, men han skulle aldrig i hela livet sälja mig en båge jag inte passar i. Henning Optik.

2009-01-22 @ 12:06:07
Postat av: Erik

De ser mycket bättre ut på de bilderna än i MMS:et. Du passar bra i dem i bilden rakt framifrån! :D

2009-01-22 @ 12:42:19
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: Lisa

Det är ovant att se dig i så stora bågar, men ju mer jag tittar på dem desto snyggare ser det ut! Jag tror att det blir jättebra!



Men det viktigaste är ju att du själv trivs med dem. Jag hade några när jag var yngre som jag hatade. Varje gång jag satte på mig dem så la jag armarna i kors och stampade med foten, för jag tyckte att jag såg ut som en skolfröken i dem (och skolfröknar har armarna i kors och stampar med foten). Har du bytesrätt på dem? I så fall kan du ju försöka byta, om du inte trivs alltså.



2009-01-22 @ 13:17:02
Postat av: Evelina

Jag tyckte dom var fina ja och att du passade bra i dem.

2009-01-22 @ 13:20:35
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du är ju jätte fin i dem!

2009-01-22 @ 15:33:39
Postat av: apan

mjaaa...mjoo, jag är lite delad faktiskt. men jag vet inte om det är för att jag är ovan att se dig i ett par så stora brillor, eller för att dom var lite...stora? MEN, du var inte ful i dom, absolut inte, det handlar kanske bara om ovana som sagt. Men vet du, en skönhet klär ju i allt. ;)

2009-01-22 @ 17:42:52
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

Ska kolla imorrn hur det är med ånger och så tänkte jag..

2009-01-22 @ 18:42:59
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits