Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Produktiv

Jodå, dagen har gått i görandets tecken. Jag hunnit med massor, och det känns gött i pösen ska i veta.

7.15 - börjar jobbet. Träffar världens skitungar som är otrevliga och dryga.

13.30 - slutar jobbet. (Jag: "Hejdå, jag går hem nu!" Skitunge: "Skönt!")

Orkaskrivamertider - sedan åker jag hem till lillebror och leker med råttorna en stund. Vi låter dem bl.a. göra dödshopp ner i soffan. Efter ett tag går vi till affären och jag tjackar "En himla många program" tillsammans med Aftonbladet. Lyckades även hitta haricor verts (nu har jag varit utan det såpass länge att jag glömt hur man stavar det.) och lite fikabröd. Fikat tog vi med till mormor och satte oss där ett tag.

Efter fikastunden blåste jag till stan för att kolla in Emelies nya lägenhet bakom domkyrkan. Litte gött att bo så centralt, yes. Vi vet ju alla vem som kommer få ha alla förfester från och med nu. Efter lägenhetsinspektion gick vi ner på stan, där inhandlades gympaskor och gympabrallor. Vi kollade även på gåstavar med rosa blommor på som vi blev lite sugna på, men vi väntar med det. Först ska vi komma ut och gå vanliga promenader innan vi börjar med stavar. Förhoppningsvis blir det gymkort nästa löning, lite beroende på vad jag får i lön och sådär.

Vi fastnade också i en glasögonaffär, där jag hittade 3 bågar jag blev sugen på, så jag var tvungen att boka tid. Ska dit imorrn och kolla min förskräckliga syn.

Nu har jag även hunnit med att kika på filmen jag köpt och kört Erik till träningen.

Uu, vilket härj.

Kommentarer

Postat av: apan

men nufår du att ta o blogga lite mer!

2009-01-15 @ 19:53:26
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits