Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Vem rensar åt mig?

När man bor i hyreslägenhet, vem rensar då avloppen när det är stopp?

Det är stopp i avloppet i duschen och hela badrummet svämmar över när man duschar. Jag försökte rensa förut, men kom inte åt under badkaret för det var massa rör ivägen. Rensade då lite äckelpäckelhår från hålet i badkaret, men det svämmar fortfarande över. Ska jag ringa hyresvärden, eller är det mitt eget jävla problem?

Om det nu är mitt eget jävla problem så har jag följande undring: en gång frö några år sedan och jag fortfarande bodde hemma hos mor så blev det stopp i avloppet i köket. Mamma ringde hyresvärden och en gubbe kom och rensade med sugpropp (det kom upp fult med ris och han skrockade att "Mjaha, nu har ätit mycket ris ser jag!" och jag skämdes lite, men visste inte riktigt varför). Varför gick det bra att ringa en rensare då för isåfall?


Vi var hos mormor förut och firade henne. Ett par timmar innan jag skulle iväg stod jag i badrummet och funderade på att duscha, men eftersom det som sagt är stopp i avloppet tänkte jag att jag kunde duscha hos mamm aistället. Bra idé, tänkte jag, tog ett steg bakåt och glömde bort det. Sekunden efter hoppade jag in i duschen och kom på mitt misstag när jag redan var intvålad och badrummet började likna en liten pool. Blubb, sa guldfisken.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Jag tror att du har ansvaret för att rensa avloppet i första hand. Om det inte hjälper trots din rensning så kan du ringa hyresvärden.



Ett tips som pappa lärde mig är att ta duschslangen (jag brukar skruva av munstycket först) och sätta mot hålet i avloppet. Vrid sedan på vattnet i bott och låt det spola hårt ner i avloppet. Man brukar få bort de värsta propparna då. Akta bara så att det inte sprutar över hela rummet, vänta tills du hittat rätt läge innan du drar på fullt ös.



Annars finns det propplösare att köpa i affären (finns där klorin och andra städprodukter står). Funkar också bra.

2009-07-11 @ 09:29:30
URL: http://www.silverpoppel.com
Postat av: Evelina

Ja som Lisa säger så är det väl ni som ska försöka åtgärda det men om ni inte klarar det så ska man nog höra av sig till hyresvärden och dom ska bistå med hjälp.. men bästa sättet att ta reda på det är ju att ringa dom direkt och fråga skulle jag tro..

2009-07-11 @ 12:27:30
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Fanny

Hos oss så rensar Nicke (det är ju så jävla äckligt!!!), men skulle jag inte ha honom så skulle jag helt klart ringa bovärden och be om hjälp. Det är ju sånt de är till för när man bor i hyresrätt, vi har fått hjälp med dörrar och massa annat. Tycker det är bättre att de åtgärdar felen vi hittar än att man ska försöka själv och att det ev går åt pipsvängen. Så ring och fråga!

2009-07-11 @ 22:09:46
URL: http://livetmedotto.blogspot.com
Postat av: Kaka

Lisa: pappas trick gjorde susen, det blev perfa! Jag blev rätt blöt, men nu kan vi duscha igen!

2009-07-12 @ 15:41:08
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits