Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Finmat och barntjat

Igår var jag och lunchade på Mache med Lina. Jag satt och tänkte att hon såg ut som en fotomodell, eller någon sorts skådespelare från 50-talet (tänk Hepburn). Jag beställde en vrålgod sallad med feta, kycklingfile och kidneybönor/kikärtor. Yummy in my tummy.

Idag är det dags att äta ute igen. Jag som aldrig gör det ska visst äte två dagar i rad. Ikväll vankas det biffstek på Freden. 2 för 1-kupong gillas! Vi ska nog snoffsa upp oss lite, så det blir lite extra flott. Har faktsikt aldrig ätit där, utan mest sett det som en lite dyr romantisk dröm.

Anledningen till att vi ska äta ute idag är för att jag tycker jag är värd det. Har haft en megasnurrig dag. Jag och hon jag jobbade på var på vårt bästa "ôrke(!)"-humör. Barnen stojade och sprang runt och allt vi kände va just "ôrke...". Ôrke jaga, ôrke tjata. Vi gjorde det bästa av situationen och bjöd på tårta och muffins som fanns kvar efter avdelningens sommarfest.

En unge pillade upp ett omoget vinbär i näsan och fick åka till doktorn, en annan berättade en mörk hemlighet om sin familj. Vet inte om det var sant, men jag berättade för personalen som tyckte det var bra att jag sa till.


Nu ska jag nog börja snoffsa och spackla lite. Man kan ju inte se ut hur som helst när man ska på restaurang. Jag låtsas att det är vrålfint och jag ska kanske ha på mig balklänningen? Nej, just det, jag gick aldrig på balen. Där sprack det.

Kommentarer

Postat av: Palle

För vissa andra är ju Freden vardagsmat, vi äter där ibland efter Jonas jobb... eller ja, en gång iaf... Det lät bra.

2009-06-04 @ 17:53:14
URL: http://wiretrap.blogg.se/
Postat av: Kaka

Palle: Ja jag har hört rykten om att ni hänger där. Eller mja.

2009-06-04 @ 18:20:04
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Kreten

jag och figge åt där på valentin och jag å brorsan åt där i somras. de har väldigt god mat, men det kostar ju därefter...

2009-06-04 @ 18:44:36
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Kaka

Kreten: Japp och japp. Rabatthäfte is the shit. Då kan manunna sig lite lyx då och då!

2009-06-04 @ 20:53:24
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

hehe, hepbrun. ;) men tack ändå smöla!

2009-06-05 @ 10:28:42
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

apan: Lolz..

2009-06-06 @ 11:17:35
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: hogie

Hohohohoh, I love it! Jag saknar dagis. Saknar ungar som stoppar upp saker i näsan som inte ska vara där. Saknar när en unge stack mig med en pin så blodet sprutade och fröknarna vrålade "TVÄTTA DIG MED SPRIIIIIT!! DU MÅSTE SKYNDA DIG OCH TVÄTTA DIG MED SPRIIIIIT!!". Jag saknar ungen som alltid stoppade ned handen i blöjan när hon hade bajsat. Japp, till och med det saknar jag.



Förlåt. Förskolan.

2009-06-09 @ 15:12:38
URL: http://hogieskill.blogg.se/
Postat av: Kaka

hogie: Haha jag läste "Till och med dig saknar jag"! Men nejdå! Hehe, lätt jag vet var de skrek att du skulle tvätta dig, its the Moos eller hur? :P

2009-06-09 @ 23:05:49
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits