Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ansiktsburk

Klockan åtta i morse så satt jag i en sits på Claratappen och lämnade blod för fulla muggar. Jag var nöjd och glad eftersom jag just tagit ut värdecheckar på 350:- eftersom jag varigt så duktig och lämnat blod. Checkarna gäller i massa, nästan alla affärer och restauranger i hela stan, så vi får se vad jag lägger de på. Jag kände det, att det är ju rådande kristider, så jag var väl inte en sekund försenad med att hämta ut. Det vet man ju aldrig, om de drar en mina blodpengar och ger till den stackars chefen som blir utan bonus. Nåja, efteråt valde jag en jättesmarrig macka, juice och skölde glatt ner en järntablett (höhö, hjärntablett).

När jag åkte därifrån, såg jag att jag hade dåligt med bensin, men bestämde mig ändå för att vänta med att tanka. När jag var halvvägs in på den långa Knappstadsvägen började bensinmätaren blinka. Jag trodde jag skulle bli ståendes längs den vägen, och inte ha varken affär, mack eller bil i sikte, och bli tvungen att gå ända till centrum. Jag gasade lite extra, men kom snabbt på att det drar mer bensin, segade 90-vägen fram i alldeles för låg hastighet. Smet sedan snabbt in på första mack jag såg och tankade för 100 kr. Sen tyckte jag det var snålt gjort, och tankade för 50 kr till.

Klockan nio var jag på jobbet. Alla var sjuka, och den stackars vikarien som kände stället bäst hade vart där i två veckor och varit vikarie i en månad. Han fick hålla alla tyglar medan jag och den andra kvinnan sprang runt som yra höns. Den kvinnan ser för övrigt ut att vara tagen direkt ur ett album, eller film från -91. Att hon inte förstår vad omodern hon är, frisyren, kläderna, glasögonen - allt!

Satt på jobbet och barnen pratade om höger och vänster. Jag öppnade mitt hjärta och erkände att jag inte är särskilt bra på höger och vänster.
- Va, kan du inte höger och vänster?!
- Nej, inte så bra..
- Men vi kan lära dig!

Så söta!

Efter jobbet åkte jag till stan och hämtade ut Thåströmbiljetter. Jag och mamma ska gå! Det blir grejer det! Sen köpte jag INTE aidaväv för det var galet dyrt, så jag låtsade att jag inte mindes hur stor bit jag behövde. Sen. Sen var det dags för min efterläntade ansiktsbehandling som jag fick i julklapp av Erik. Det första som händer är att hudterapeuten säger att hon har en studerande med, och undrar om det är okej. Haha, ja tänkte jag, har jag hade en student på gyn, så ska väl detta inte vara några problem.
- Jag täntke att vi börjar med ryggmassage! Du kan ta av dig tröjorna och lägga dem där.
Jag blev jätteställd. Inte skulle det väl vara massage med i denna anstiktbehandlingen. Jag har till och med fått för mig att jag inte vill ha massage, men förljde ändå med det som hände och klädde av mig alla tre tröjor. Tur att jag duschade i morse, tänkte jag när jag la mig. Gött var det. Känns lite lustigt att jag i går testade massagestolen på jobbet, fulkroppsmassage i en halvtimme, och nu fick massage igen, jag som aldrig fått det förr, förutom av Erik. Eftermassagen vände jag mig om och hon packade in mig först i en handduk, sen i ett duntäcke, dubbelt! Jisses vad varm jag var först, jag hade ju jeans och vinterskor på mig. Men jag kan ju reglera värmen rätt bra, så det var helt okej, även om det kändes lite väl att ligga i det där lilla rummet med täcke och kläder, med värmeljus runt om.

Jag berättade om allt knas jag gjort med min stackars hy, och hon berättade om huden och en massa annat viktigt. Sen köpte jag, som vanligt en massa dyra krämer och tjafs, nästan tusen kronor fattigare gick jag därifrån och kände mig inte alls röd och svullen som jag brukar, utan len, mjuk och nysminkad. Ja, hon had elåtit mig provat en foundation, därför.

Jag ringde Emelie, och efter att ha varit hemma och käkat så gick vi ut på en timmes runda runt älven. Skönt att gå, skönt att prata massa, skönt med vår i luften!

Kommentarer

Postat av: Erik

Långt inlägg, men det som imponerar mig mest är att ni lyckades gå runt hela älven på en timme. Då måste ni även gått runt Vänern.

2009-03-19 @ 22:18:25
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: Lisa

Varför blev du inlindad i täcke på en ansiktsbehandling?



Var spelar Thåström då? Kommer du ihåg när vi var och såg honom i Mariebergsskogen? Haha, nu kom jag att tänka på när vi skulle se Jumper och Uggla där. Alla andra var där för att se Uggla utom vi och först stod vi och kände oss dumma mitt bland allt folk, sen tokhoppade vi för att alla andra gjorde det.

2009-03-19 @ 22:23:22
Postat av: Kreten

nu är jag sjukt avundsjuk. din lyckost

2009-03-20 @ 15:54:33
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Kaka

Erik: Det du!



Lisa: Ja säg det, det skulle väl vara mysigt. Vet inte varför, kändes lite meningslöst..



Ja, Jumper och Uggla. VI tog väl upp en hel rulle (26 kort, jorå) på bakhuvuden och ngn prick på scen. Thåström spelar på Nöjesfabiken 4e april! Ja, i Mariebergsskoen, och jag hade inte råd med en tröja så jag köpte en mössa istället.



Kreten: Ja, du skulle också bra gärna vilja på Thåström va? ;)

2009-03-20 @ 19:20:30
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits