Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Brunt vatten

När jag vid maten skulle ta mitt sedvanliga glas med vatten såg jag att vattnet vara brunt. Jag skyllde genast på Erik, att han ahde diskat dåligt. Erik fyllde upp sitt glas med vatten och det blev gulbrunt. Jag tog ett nytt gals och fyllde, även det blev gulbrunt. Erik påstod att det var ljust som gjorde att det såg lite konstigt ut och drack och var glad. Mitt vatten smakar konstigt, men Erik säger att det är inbillning. Äh, jag ska hälla ut det och ta nytt igen. Hoppas det är rent.

Köpte nya brallor idag. Baggy. Ska ta kort tror jag och låta er avgöra om jag ska behålla dem eller ej. Nu har ju visserligen jag med Eriks hjälp redan bestämt att de är keepers, men ja. Alltid trevligt att känna sig viktig, inte sant?



Jag letade och letade efter min storlek, och när jag tillslut insåg att det inte fanns, tog jag en storlek mindre. Provade den, och insåg att den var för stor. Kan inte affärer se till så att tillexempel 29 är 29 i waiststrlk. Jag vet inte, men det kan ju vara så att jag gick ner några kilo när jag gick mellan affärerna. Jag fick springa ut, med alla grejerna kvar i provhytten för att leta på rätt storlek. Jag tänkte, att nu skulle Erik ha skämts för mig, springa runt sådär i affären.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Vattnet har kanske varit avstängt utan att ni märkt det? Då blir det alltid brunt och äckligt. Låt kranen stå och spola ett tag så blir det klart och fint sen.



Coola baggysar.

2009-03-11 @ 20:12:03
Postat av: Kaka

Lisa: Hm mja så är det kanske, lite konstigt eftersom jag nyss stått o gjort sallad, dvs sköljt grönsaker osv. Skumma ledningar!

2009-03-11 @ 20:36:59
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: apan

det kanske var kaffe?? Fan vad praktiskt det hade varit. Kaffe direkt ur kranen...hehe.



snygga bralls!

2009-03-12 @ 09:22:38
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

apan: Haha, ja jo det hade vart smart, eller så hade man druckti löjliga mängder och fått magsår.



Och tack!

2009-03-12 @ 21:05:16
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

mamsen gillar dina brallor...men det visste du väl redan..hehe

2009-03-13 @ 14:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits