Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Tattofnatto

Sitter och googlar och skissar på en tatuering. Jag har ju länge velat ha en, men aldrig riktigt kunna bestämma mig för vad. När pappa gick bort så stod det klart för mig att jag vill göra en minnestatuering. Men vad? Jag viftade snabbt bort tanken på en ölburk med hans namn (haha, jag tycker fortfarande att det är lite roligt. Det får man visserligen inte säga eftersom det är en sjukdom, ja men nu är det så jag tänkte och kastade bort ialla fall.). Jag har två alternativ. Det ena är ett old school hjärta, en klassisk tatto med en banderoll som det står "Dad" på, eventuellt med födelse - och dödsår. Det andra alternativet är texten "Daddy's girl". för det låter så himla sött. Jag är ju halvtokig i söta dödskallar också, men det känns lite fel eftersom han nu har gått bort, och en döskalle är ju... död. Mja. Svårt det där.

Men jag borde rappa på, för just nu har News en tävling och första pris är en tatuering för 3000! Wohoo, segern är min! Eller ja, jag måste ju hitta ett motiv först. Men det lutar åt en old school. Dock så hittade jag en där det var två hjärtan, men med "Mom" och en med "Dad", den var himla fin också. Gör jag en för pappa måste jag göra en för mamma, annars får jag dåligt samvete. Funderade lite på ett hjärta med Mom i, och sen daddys girl. Vad svårt. Det lär dröja innan jag tatuerar mig, så velig som jag är. Bah.

Det står inte slutdatum för tävlingen. Hm.

Kommentarer

Postat av: Erik

Annars kan du ha ett hjärta med "Lillebrors storasyster".

2009-03-16 @ 19:46:54
URL: http://www.virtualerik.com
Postat av: Kaka

Erik: Det var en som skrev på ett forum att hon hade tatuerat in texten "lillasyster", och hennes systrar hade "mellansyster" och "storasyster" haha!

2009-03-16 @ 20:17:48
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-03-16 @ 21:18:48
Postat av: Anonym

va gulligt....ska du "tatta" in ett hjärta med Mom,jag blir rörd....gullunge..å fint att du vill hedra pappsen också

kram MOM

2009-03-16 @ 21:20:39
Postat av: apan

daddys girl! fan va sött!

2009-03-17 @ 09:59:13
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag hade tänkt skriva att jag tycker "Daddys girl" låter som något från en porrfilm... men ju mer jag tänker på det desto sötare låter det. Annars skulle du ju bara kunna göra ett W eller WJ i hjärtat.

2009-03-17 @ 23:22:01
Postat av: Kaka

Lisa: en som hade den titeln på baksidan låren..eh kändes ju ltie felplacerat.. hrm...

2009-03-18 @ 21:11:53
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits