Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Inte felfritt

Igår blev det lite fel tycker jag. Erik bjöd in folk till förfest under parollen "Dä orner sejj". Vi skulle till Bunkern på tanktömning, och eftersom det är slutet sällskap där så får man bara ta med sig 2 personer per medlem. Jag är medlem, så jag och två till kunde gå in. Ringde och hörde om jag fick ta med 5 stycken in, men det fick jag inte sa hon som svarade. Jag kände att det "orner sejj" inte ikväll, alla kan inte komma in. Det slutade med att tre stycken fick åka hem, medan jag, Lina och Erik gick till Bunkern. Jag har dåligt samvete för att några fick åka hem, ursäkta och förlåt fwiends <3

Väl där var det en jättetrevlig vakt, så det kändes som han hade säkert släppt in alla vi som var på förfesten utan problem. Eller jag vet inte, men åtminstone 3 stycken hade jag kunnat dra med mig. Väl där var det mycket folk, ölen kostade som vanligt, tyckte inte den blev något billigare under kvällen. Jag köpte en halvliter för 25 spänn, så jag ska inte klaga, men ändå. Den hann jag dricka ungefären fjärdedel av, sen gav jag bort den till några snubbar som satt i soffan mittemot.

Just det, det kom fram en kille och sa "Ska vi gå ut och slåss?" Jag fattade inte vinken, utan sa "Nej, jag slår bara ner dig, det är inte schysst" eller nåt sånt. Han försökte flera gånger och propsade på att vi visst skulle gå ut och slåss lite. När han gått så sa Lina att det antagligen var kodord för "hångla" dvs "Ska vi gå ut och hångla". Haha, vilken raggningsreplik, den var ny. Eller så ville han verkligen slåss, det kan ju va så. "Hon ser macho ut, vi går och slår ner henne, hon kan nog bjuda på en riktig fajt." Så vare nog.

Det kom fram en kille och sa "Hej, är du Erik Janssons syster?" Haha, va random, tyckte jag först, men sa ja. En tjej hade pekat ut mig som den skyldige. Han hette Derrick, och jag utbrast
"Haha, just det, det är du som stavar som det låter; Derrick! Hahaha!"
"Eh, ja... hur skulle det annars stavas?"
Jag blev alldeles tyst. Jag vet inte. Jag vet inte vad som var roligt med namnet heller. Tur att inte bror min var där, då skulle han skämts.

Kommentarer

Postat av: Derrick

Haha du hade sån kul min efter "Eh, ja... hur skulle det annars stavas?" :P



De sänkte priset på öl varannan timme under kvällen, så billigare blev det :)

2009-05-30 @ 12:08:12
Postat av: Kaka

Derrick: Ber om ursäkt, verkligen, haha vafan.



Men jag köpte först en öl för 21, sen kostade ölen 25... hm

2009-05-30 @ 14:33:02
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits