Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ko -ri- and.er

Igår blev det lite förfest. Lina fick ingen rast och ingen ro då hon både sminkade mig och fixade mitt hår. Jag tackade genom att (under pistolhot) stryka hennes klänning.

Det dracks öl och sprit, Glenne kom upp, och killarna pratade så mycket spel (ngt som hette world of warcraft eller så tror jag, vet inte riktigt) så jag och Lina fick gå ut och sätta oss i köket.

I stan sen så mötte vi upp Hannill och vi entrade Koriander som lyckats med konststycket att höja inträdesavgiften, men bibehållit de dyra barpriserna. Första gången jag var där så var inträdet fritt och jag tyckte det va riktigt najs, även om barpriserna var i högsta laget så hade jag ju ändå "sparat in" på inträdet. Nästa gång kostade det 30 kr att gå in, fortfarande helt okej tyckte jag. Igår kostade det 60. Vart landar det härnäst?

Där inne va det skoj, Lina pratade med massa folk, som hon sen lämnade åt mig och Hanna. Haha, en såg ut som Nordman tror jag.

Jag åkte hem en halvtimme innan de stängde, och tyckte jag var vrålsmart som slapp ta sista nattbussen hem. Där på bussen satt en som såg ut som en gammal klasskamrat.
Kaka: "Är du släkt med XX, ni är jättelika?"
Kille: "Näej.. eller är det bra eller dåligt?"
"Va?"
"Ja.. är han snygg?"
"Eh.. tja.. eh.. ja alltså, han är inte ful.."

Ja, men va fan svarar man? "Jo, alltså han var dretful, ärligt talat, och ni är skitlika."
Sen pratade vi om mina rödspängda demonögon, tandställningar och vad man gör i Arvika när det inte är festival. Jag försökte för övrigt boka in mig och Lina i hans lägenhet under festivalen, men jag tror han missförstod och trodde vi ville sova i hans säng. (Ja, han tackade gladeligen ja till det.) Sen kom jag på att man kan ju inte bo i en lägenhet, då missar man ju campingen.



Några fler bilder hittas på bilddagboken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits