Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ren

Jag är ren, jag har nyss duschat. Det började med att jag och Erik skulle ta en mysig dusch tillsammans, men så tyckte jag att det blev så trångt så han fick göra sig iordning lite snabbt och sen gå ut. När han hade lämnat så gjorde jag hårinpackning och duschade lite för varmt, lite för länge. Ren blev jag iallafall.


Igår jobbade jag på ett ställe där barnen hette bl.a. Waldemar, Frans, von Wachenfeldt (nej, ungen hette inte så i förnamn)och till och med en Fillippa K hade de. Ja, se hammaröbor.


Igår hann jag även med en ansiktbehandling, en sväng till Mekonomen, en sväng till BIltema och sedan till Färjestad där vi fick hjälp att byta bromsbelägg. Gött mos.

Förut när jag åkte hem från jobbet så skulle jag stanan vid en järnväg eftersom tåget kom. Då tvärdog bilen, som om jag fått kärringstopp, fast det enda jag gjort var att bromsa. Samma sak hände när jag 200 m senare var tvungen att stanna för rödljus, jag bromsar- bilen stendör. Det dumma var att jag fick grönt precis när bilen la av, så jag fic krångla och starta upp den igen, bilkön växte bakom mig och jag gasade som fan och körde iväg. Jävla bil, alltid är det nåt.

Kommentarer

Postat av: Evelina

SV:

Kan inte riktigt bara gå ut med Ymer, då sätter Loke igång och skälla när vi ska ut istället. Och jag får inte med mig båda ner. Lite därför vi är ute efter ett boende på markplan så man kan komma ut med dem samtidigt.

Men tyvärr så funkar det inte så bra som det är nu :(

2009-05-07 @ 22:21:27
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Evelina

Fan va jobbigt med bilen :/

2009-05-07 @ 22:21:58
URL: http://lifeofeve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits