Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Cysta

Jag blir vansinnig på min cysta i bröstet! Den gör skitont, ochjag har väl haft den i över två år nu.

Såg för ett tag sen ett program från USA som hette "Doktors" eller något liknande. Då vad det med en tjej där som hade en cysta, precis en sån som jag, det såg jag minsann på ultraljudet. Det tog ungefär 30 sek så hade läkaren tömt cystan på vätska och tjejens obehag var över. Varför gör inte läkare så i Sverige, funderade jag.

Men så idag satt jag och skummade igenom läkarboken jag har (ja, jag gör det ibland frö att se vilka exotiska sjukdomar jag kan tänkas ha för dagen), och då stod det beskrivit just det här! Hur man "punkterar" cystor i böbber. Fyfan. Ska nog ringa och skälla på doktorerna på Karlstads lasarett imorrn. Får väl punga ut med ännu mer pengar, men det är ju så jävla tråkigt att knappt kunna ligga på rygg ibland, för det gör så inihelvete ont.


Fuck U cyst!

Kommentarer

Postat av: Evelina

Fyfarao för cystor.. tycker dom är otäcka.



men att dom inte gjorde något åt det? låter ju himla knepigt.

2009-11-03 @ 13:19:51
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: Lisa

Va, har de inte gjort något åt den där knölen än?! Det är ju jättekonstigt!



Ring sjukhuset och berätta att du gått med den länge nu och att du har väldigt ont av den! Säg att du skickar din bitska storasyster på dem annars!

2009-11-03 @ 13:23:02
Postat av: Anonym

det var en god bakelse ^^

2009-11-03 @ 13:41:31
URL: http://earthangel.blogg.se/
Postat av: kaka

Ska ringa imorrn. Japp.

2009-11-03 @ 14:00:22
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV:

Mja den kostar ju en del. 17 000 kronor har vi hittat den för.

Med seriös menade jag mer att det inte ska vara en flumfilm bara. Manus är det ju meningen att vi ska ha och så tänkte vi, ska bara försöka klämma fram ett. :) Ska ju försöka göra det så bra som möjligt med ljus och bild, så bra som vi nu lyckas med. Och det är ju klart vi vill att dom som är med i filmen är seriösa med sin medverkan.

Ja nej det är bara att fråga på det som sagt :)

Ja men nån gång ska ju bli den första då? ;) Va du inte med i det där ung film i värmland eller vad det hette?? :)

2009-11-03 @ 15:12:19
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: kaka

Evve: Jao jag var med i Film i Värmlands sommarpraktik, -03 =) Det är ju när man gör sånt man inser va jäkla svårt det är med film. Vi hade ju duktiga filmskapare med oss, kvalitets verktyg, och ändå blev det rätt kasst, haha. Men det beror ju mycket på manus och skådisar också, framför allt manuset skulle jag tro.

2009-11-03 @ 16:12:10
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Evelina

SV:

Jo men det kan jag verkligen tänka mig, att det är betydligt svårare än vad det ser ut.

Jo det gör ju himla mycket verkligen. :)

2009-11-03 @ 16:24:20
URL: http://lifeofeve.blogg.se/
Postat av: hogie

Blä vad obehagligt! Vill du att jag ska skicka nån på dem...?

2009-11-04 @ 11:05:49
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits