Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ida Kay

Nu är jag hemkommen. Jag har varit hos en hudvårdskonsult som säljer Mary Kay.

Kom dit, fick prova sminkborttagning, rengöring, ansiktsmask, fuktbomb. Sen frågade hon om jag ville prova smink, det ville jag såklart!


Dretsvårt att ta kort på, men jag har en olivgrön eyeliner/kajal, lila ögonskugga (som ser brunröd ut), jättesnyggt rosa rouge och någon sorts bärfärgat läppstift. Har även på mig en jättebra ögonbrynspenna, eller va säger ni? Jag tycker det ser jättebra ut iallafall. Testade en sorts concealer också, som man lägger på det blåa under ögat, och se så icke-blå jag är! Har på mig foundation också, men den gillade jag inte riktigt. Täckte inte allt rött i mitt ansikte som jag ville.

Snyggt att ta bild halvt underifrån(så korta ögonfransar har jag inte!), men jag försökte få den olivgröna kajalen att synas. Syns den? Nej jag är inte trött, men lite rynkig. Abu, jag är gammal.

Konsulten hade en jättesöt dotter där också som var 10. Hon berättade att hon inte gillade rosa, för det var för tjejigt, hihi va söt. Hon visade skolkataloger också, eftersom hon går på samma skola som jag en gång gick, och hon pratade och babblade massa.

När jag hade fått på mig sminket tittade hon noga på mig och sa att jag fått väldigt långa ögonfransar av mascaran... sen tittade hon noga och försökte förklara att jag var fin i rouget "Du har liksom fått ett lyft... eller ja... ett rosa lyft i ansiktet!" Hon var jättego, en sån unge vill jag ha. Klart man gillar en unge som säger att man är cool och ger en massa komplimanger, haha!

Just det, ungen var hästtokig också, och vid ett tillfälle visade konsulten några sminkborstar med hästhår, tror jag det va.
"Hästhår?!"
sa ungen förskräckt.
"Ja, alltså de klipper från svansen, det gör inget ont på hästen"
förklarade konsulten, och jag skulle genast börja skrämma ungen att det visst gjorde ont, men insåg att så gör man inte och tystade mig innan det blev blodigt.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Skitsnygga ögonbryn! Är de noppade också, eller är det bara pennan som gör det?

2009-10-24 @ 20:16:32
Postat av: Kaka

Lisa: Pennan! Jag orkar inte underhålla med nopping :P

2009-10-24 @ 20:32:23
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits