Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Rent hus

Imorse lagade Erik både scones och äggröra, som vi smaskade i oss tillsammans med lite korv och köttbullar, kaffe och juice. Efter frukosten fick vi stolleryck och började städa, jag menar ordentligt! Det är så rent så man kan tro att vi just flyttstädat! Rent vare här! Ojoj, vi känner redan hur våra luftrör välkomnar den rena luften som bara väller in.

Jag har äntligen tömt hinken med jord, som jag planterade potatis i förra sommaren. Över hinken låg ett gammalt lakan som en gång varit skydd när man klippt sig, jag lyfte det och ur ramlade massa sömniga flugor. Jag började genast fantisera om hur en fluga sagt typ:
"Hörni killar, jag vet världens bästa ställe vi kan sova på över vintern!"
Gänget flyger hit, ser hinken, ser lakanet.
"Ska vi sova här? Det bor ju människor alldeles bredvid, tänk om de tömmer hinken?"
"Nej, för fan, jag sov här hela förra vintern, och nu har den stått här hela sommaren, inte kommer någon röra hinken nu heller!"

Lite skeptiska börjar de ändå lägga sig till rätta, prova den stora, röda sängen. Mm, mysigt.

Tills idag. Fan va trötta och sega alla flugor va. Lite sådär "Huh? Va händer?". Snacka om att den stackarn som rekomenderade det där lakanet kommer få klassdäng och gruppspö för kung och fosterland. Nu tvingas de vakna, kalla och antagligen bli blöta eftersom det regnar. Kanske skulle välkomnat gänget in på lite fika innan de flyger vidare och letar en ny bostad.

Jahapp, Cash ikväll! Ska bli grymt kul! Jag tänkte knäcka ett par-tre bärs, men när det regnar såhär vill jag bara krypa in i bilen och låta ölen ruttna i hemma i kylen. What to do?


Vi ses ikväll, Ted.

Kommentarer

Postat av: dafina

Svar till kaka!



jag säger inte några namn på märken för att:

jag vill inte göra reklam för nått märke.

och man skall ta de man har det skall inte vara nödvändig att köpa in de jag använder=)

utan man kan göra de med sina favo märken.

jag får la kanske börja nämna lite namn?



2in1 är något jag har fått som bonus efter varubeställningar! det står inte vad det är för märke.=S men det står att man använder den som eye shodow plus eyeliner. men jag använder den som bas och sminket sitter i hela dagen utan trubbel. skall kolla mer på detta så åter kommer jag=)



MVH Dafinab

2009-10-03 @ 17:34:55
URL: http://dafinab.blogg.se/
Postat av: Rävfan

Just det ja, Cash ikväll. Synd bara att man är slappare än en strandad val -_-

2009-10-03 @ 19:45:52
URL: http://fuchs.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Tjena hej.

Klämmig blogg.

=)

Snygg varu me..



Ses // T

2009-10-04 @ 13:14:30
URL: http://hinas.se
Postat av: Kaka

Tobbe: Tack, va käckt =)

2009-10-04 @ 13:53:20
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits