Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Antiklimax?!


Frågetecken, utroptecken, banne mej!

Kom just hem från delprov ett i dagens tenta. Jag var skitnervös i morse och gick runt och pratade med alla och frågade varför de såg så lugna ut. Jag flamsade runt, och hittade till slut min plats. Där satt jag och tog djupa andetag ett tag tills klockan var nio och provet skulle börja.

Det var fyra frågor, och man skulle välja ut två stycken och svara på. Jag valde noggrant och började plita ner det jag tyckte och tänkte och fick ihop en del åtminstone.

Nu sitter jag här och känner mig tom, och lite ledsen. Ledsen är jag inte för att jag kände att det gick skit, utan för att min kropp inte riktigt pallar såntdär tryck och press. Jag var skitnervös, gör halvdant ifrån mig och sen vill jag sätta mig och grina en stund. Sen är det bra igen.

Jag läste igenom vad jag skrivit och det känes lite pfattigt. Just det pfattigt, det är det ord jag kommer att tänka på. Kanske med ett T, pfatigt. Lite tomt, innehållslöst. Hoppas, hoppas det når upp till den där åtråvärda G-gränsen. Jag vill verkligen inte ha omprov!

Jag har lite ont i magen nu, kan bero på att jag är hungrig.

Jag blir alltid sådär att jag ska grina lite, tycka lite synd om mig själv och ta ut segern/förlusten i förskott. Det gjorde jag när jag inte kom in på det programmet jag hade valt nu. Onödigt eftersom jag kom in på estet istället, vilket säkert passar mig skitbra.

Jag hade velat haft en känsla av att det gick skitbra (såklart) eller jättedåligt. Gillar inte den här antingen eller känslan.


Hela natten har jag drömt om Anna Anka. Jag har för det första sovit jättedåligt, vaknat hela tiden och sovit korta sektioner. Varje gång jag vaknat till, hade jag drömt om Anna Anka. Utom en gång, då drömde jag om Alex Schulman. Han ville mest ligga, och kallade mig Amanda. Jag tror han trodde att jag var hans fru, och det var släktmiddag och jag visste inte hur jag skulle kunna förklara att jag inte var Amanda, utan bara Ida. Det blev jättefel. Sen vaknade jag, och somnade och drömde om Anka igen.

Men jag var utvilad ändå imorse, hur kommer det sig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits