Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Flott

Igår var det flottbygge utanför Bunkern. Jag stod mest och sippade min enda punkbärs och tjötade med Jessika, en trevlig stockholmare. Vårt lag, tillsammans med "Mathletes" och "Karlstad finest" (nördarna o bratsen alltså) kom på den smarta idén att åka till Välsviken, där de håller på att bygga en ICAaffär. Några drog iväg i bil och kom tillbaka med finfina stora frigolitplattor.

Flotten blev rätt bra, vi vann dock inte designtävlingen, vilken miss! (Varför tog jag inget kort? Bah.)

Efter båtbygget gick vi in på Bunkern där jag köpte en billig öl och drack sedan vatten resten av kvällen. Det var riktigt trevligt, vi sjöng ur den ocensurerade Bunkerboken och skrålade i högan sky.

Fick några + och - skrivet på Noll-tröjan, fick plus både för håret och min sånglust. Kanske ett minus för sångröst, det vet jag inte riktigt. "Töösig" var ett annat plus jag hittade på tröjan, vad betyder det?

Haha, en kille sa "Ska vi gå hem och hångla och äta grillchips?" Jag avböjde, och då sa han att han ändå hade flickvän. Haha! Det var någon där som såg ut som han som sjunger "You're beautiful", va heter han nu igen? Örke googla.

Jag stannade nästan till stängning och hjälpte en stackars fadder klunka cider innan jag traskade hem.


Kommentarer

Postat av: Lisa

James Blunt!



Var det inte du som var för gammal för att orka vara ute varje kväll? :)

2009-09-01 @ 13:35:40
Postat av: Kaka

Lisa: Ah, James Blunt vare! Jo, jag sa ju det. Jag har väl fått nytändning, eller är väldigt mkt student. Haha. Nej jag vet inte, jag brukar inte gilla att va ute o härja jämt. (men jag påstår att jag är 21, det är kanske därför)

2009-09-01 @ 14:00:01
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits