Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Höst

Hösten är här och det innebär för mig att jag måste sitta och se på tv varje kväll. Eller ja, jag hoppas inte det är så.

Idol börjar idag. Top Model började i söndags. Snart drar de väl igång Desperate Housewifes och Dobidoo också så jag måste sitta och ha bestämda tider flera dagar i veckan!

Är det något mer? Såg Roast på Berns igår men jag tyckte det mest var pinsamt. Det är sådär, komiker som egentligen är bra ska stå och låtsas hata varandra och va rasistiska. En elak sak som jag inte vet om jag vågar skratta åt, för jag tyckte det va så taskigt var när Eric Haag sa till Betnér "Nämen va inte blygsam, ställ dig upp du.. Jasså, du står redan?" Eftersom han är rätt kort. Va synd, han har kanske världens komplex.


Varför måste man tycka att Björn Gustavsson är så söt för? Jag kan inte hjälpa det, men jävlar... han är så himla söt. Kanske en ny svärson, precis som Alexander Ryback. Fan, jag måste skaffa döttrar i 20-års åldern snarast så jag kan välja ut vilka de ska gifta sig med!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Doobidoo började ju i fredags!



Jag tyckte Roast var skitkul, mycket bättre än Grillad.

2009-09-08 @ 21:04:10
Postat av: soffan

doobidoo började redan i fredags ida ;) och sen får du inte missa ensam mamma söker på söndagarna!

2009-09-08 @ 21:04:54
URL: http://sof1e.blogg.se/
Postat av: apan

HAHAHA! "JAG MELLANLANDADE I MELLANFILEN", HUUUMOR!!

2009-09-08 @ 21:33:25
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Kaka

Lisa: Va?! Gjorde det?? Det har jag helt missat, argh!



soffan: Fan, jag är så efter. Ensam mamma, närru så lågt sjunker jag inte! Haha ^^



apan: Hehe, funderade på att publicera den.. men jag klippte bort slutet ^^

2009-09-08 @ 22:28:46
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits