Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Jag måste!

Kvack, kvack, jag vill egentligen inte skriva om fru Anka, men nu måste jag ändå.

Hon var på Rix FM imorse, och jag gillade nästan vad jag hörde. (Haha, vem provocerar nu?!)

Det där programmet, "Hollywoodfruar" är ju riktigt klippt och skuret för att provocera och att man ska bli förbannad. "Behaga mannen", några ord ur en mening som alla tappar hakan när de hör. Men hon menar på att det självklart är vice verca också, mannen ska naturligtvis se till att kvinnan är tillfredsställd också, annars får HAN skylla sig själv om HON är otrogen. Den lilla detaljen har varken TV eller tidningar tagit med.

Jag säger inte att jag håller med eller inte håller med, jag ville bara påpeka att det oftast finns fler sidor än den media ger.

Hon berättade även att hon jobbar (hemma) när barnen är i skolan, mellan 8-15, och när de kommer hem är det "familjetid". Då umgås hela familjen, de går till stallet, till parken osv som andra familjer. Så har man ju inte heller belyst familjen Anka förut. Jag har åtminstone uppfattat det så att barnen har nannys, och föräldrarna bara arbetar och inte bryr sig så mycket om barnen, men än att de är i samma rum/hus.

Att snacka skit om Pauls fans var lite lågt, det är ju de som sätter man på deras bord. Vet inte hur klippt det var heller, men någonstans har ju ändå sagt den meningen, annars skulle den ju inte komma med. Även om det kan vara taget helt ur sitt sammanhang.



Nu fick jag en idé. Återkommer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits