Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Paar-teey? va?


Hej, hej hallå, dagboken!

Efter förra helgens praktfiasko hade jag tänkt att ta det sobert och vitt i minst två veckor. Jag tyckte det lät som en toppen idé både måndag och tisdag. Dessvärre har jag redan fallit in i gamla mönster och är lite smått festsugen igen. Men jag tror det är för att det snackas om att Pink Birds ska ha en reunion. Några säger nu på fredag, andra säger nästa helg, några andra säger 1 okt. Jag röstar visserligen på nästa helg, eller oktober. Nästa lördag har vi nämligen tenta, och det skulle sitta fint som snus det att fira att vi alla klarat den (nåja, genomgått den åtminstone)!

Jag vet inte, har Bengan inflyttningsfest vill man ju komma, mysigt att sitta tjugo pers på varandra i en liten etta. Trångt och gött. Då skulle allt lite öl sitta fint. Men, men, jag har varit nykter på fest förut och det har funkat så fint så. Men nu när då festen är 100 m bort från mig känns det lite meningslöst att sitta där och va nykter. Bra resonemang; nära- öl, en bit bort - nykter (=chaufför ftw).

1 oktober? Är inte det en torsdag, säger ni. Och ja, säger jag, det har jag inte kollat upp.

Dagarna mina förbehålls av läsning av sedemera nu välkänd historialäsning av en svensk man som vi kan kalla Rickardsson. Minnet äro dock icke vad det en gång varit, men jag torde vara tämligen säker på denne mans namn. Icke att förglömma är att det finnes differenta stavningar på detta namn, så till hwida att han kunna stava med både "ch" och "ck". Huruvida detta stämmer eller är rent humbug torde ingen undkomma att förstå.

Jag tycker hans jäkla språk i historiaboken är så trist och gammelmodigt (hwilket jag här över söka påvisa)!

Nej, tillbaka till böckernas värld, och senare ikväll ska jag laga räkor, nudlar och wook! Yihaa!

  • Läsa
  • Handla Kelda på Konsum
  • Läsa
  • Laga mat
  • Läsa
  • Idol

Smurfigt värre.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Trodde inte att du gillade räkor?

2009-09-18 @ 00:06:25
Postat av: mamsen

det såg nästan ut som det var min kompis Henrik som skrivit i din blogg..sånt akademisnack som han kör med..hihi

2009-09-18 @ 09:53:29
Postat av: Kaka

Lisa: Joho, sen dagen jag tog studenten! Mums!



mamsen: Haha, ja det är säkert han som skrivit boken också, jäkla språkbruk! :D

2009-09-18 @ 10:30:07
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits