Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Årets konstigaste

Årets mest otippade lördag ägde rum igår! Det första och kanske mest otippade var att jag skulle ha en "vit helg", lite alkisvarning, men så var det iallafall. Jag och Lina gjorde oss fina och gick på romantisk dejt istället för att gå ut och härja (var det tänkt). Vi gick på Inception, skitbra, snurrig film! Älskar när många säger att den är förvirrande och nästan dålig, då har man inga förväntingar alls, och på så sätt blir nog filmen bättre.

Efter bion blev det, inte så jävla otippat, en, två, tre öl på Leprechaun (världens jobbigaste pubnamn när man ska skriva det!). När klockan började närma sig tio eller elva var Lina trött och ville hem och jag var akut festsugen. Så jag messade två stycken jag knappt träffat alls och kollade läget.

En, som jag egentligen inte känner överhuvudtaget, meddelade att han var på Ankan med ett gäng kompisar. Gick igenom en inre kris i några minuter hur jag skulle göra, men bestämde mig för att kasta mig in i det okända gänget. En timme senare svarade halvokänd människa #2 att jag kunde joina dem på Pitchers, men jag hade ju betalat mig dyrt in på Ankan så jag blev kvar.

Ryktet säger att Ankan ska, på torsdag, ha premiär för ett ytterligare dansgolv. Men var, VAR?!

Minns att det kom Dia Psalma och vi blev alldeles lyriska och rockade röven av alla som dansade vid oss, och efter låten hojtade en tjej till mig att jag borde fråga DJen om de inte spelade mer DP. Jag sprang och frågade om de hade mer, det hade dom, och dom (di-djejsarna, de var plötsligt två) lovade att spela mer. Jag var lycklig när jag kunde meddela dansgänget att det snart blir mer. Så bra, älska Dia Psalma! Lyssnar alldeles för sällan på dom.

Träffade Pubis (Lisa frågade varför jag alltid skriver Pubiis med på i:n, och det hade jag inget svar på så nu slutar jag med det) också! Minns inte vad vi sa, jag tror jag skrek: "Men är inte du sjuk?!" och han svarade förhoppningsvis nej.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Syftar namnet på pubishår eller på pub?

2010-08-22 @ 19:21:17
Postat av: Kaka

Lisa: Det började med att han kallade sig Puben på internet när jag först började snacka med honom, så Pub, Pubis är förvrängningar av det. Inte könshår :P Heter det inte förresten pubeshår?

2010-08-22 @ 19:50:57
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tror att det heter pubishår, men pubes på engelska? Blev osäker nu...

2010-08-22 @ 20:23:22
Postat av: Erik

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pubish%C3%A5r



Nämenjoråsåattde...

2010-08-23 @ 00:39:38
URL: http://www.eriknow.com
Postat av: Erik

Alla bör vara glada att länken i föregående inlägg ej fungerade. Artikeln är komplett med förtydligande bilder.

2010-08-23 @ 00:40:32
URL: http://www.eriknow.com
Postat av: Erik

Tredje kommentaren i en diskussion jag verkligen inte ville delta i. Men Wikipedia säger att ni båda har rätt. Ja det står inte "Ida och Lisa har rätt i könshårsfrågan", utan:



"Könshår (pubeshår eller pubishår) kallas det hår som sitter runt könsorganen, på pubes."

2010-08-23 @ 00:42:12
URL: http://www.eriknow.com
Postat av: Kaka

Erik: Gött att du tog dig tid att googla. Ännu mer gött är ju att jag hade rätt :D (jaja att VI hade rätt)

2010-08-23 @ 08:25:34
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag känner ändå att jag hade mest rätt.

2010-08-23 @ 13:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits