Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Sean banan

Igår hade vi lekexamination och min, Lindas och Kristins lek gick jättebra! Härmkull, heter den och hela klassen verkade ha riktigt roligt och sprang och tokade sig, precis som vi hoppats!

Igår åt jag pannkakor med sylt, glass och grädde. Ska det va så ska det va, det har jag alltid sagt! Pangkakor!

Idag ska jag skriva på ett av de två kvarstående skolarbetena, och sedan blir det tanktömning på studentpuben Bunkern! Lina ska dra med sig en arbetskollega och jag tror det kommer bli röjkul! Kommer förfesta järnet på min enda öl jag har medan flickorna tar sig från Krillehôla och hit till mitt cribb.

Tanktömning på Kåren var tider det. Aw, those were the days.

En gång såg jag ut såhär på Bunkern.


Kommentarer

Postat av: Linda

jag har också två arbeten kvar. dansen och spaningsuppgiften. är det samma som du sitter med? jag får ingen inspiration till att börja.

2010-12-10 @ 10:26:53
URL: http://livinis.blogg.se/
Postat av: Kaka

Japp det är dom. Trodde det skulle vara väldigt enkelt med båda, men det är det faktiskt inte. Dansen går såå trögt! Vill ju helst inte spara det svåraste till sist, men det känns som jag kommer göra det ändå.

2010-12-10 @ 10:39:34
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Angelika

jo max är lite bar i halsen men totalt vägrar att ha mer på sig.. och jag är sån att vill dom inte ha det så visst fine då blir det utan, och förhoppningsvis fattar han själv att det blir kallt.. och han kan bara bli lite sjuk inget värre... så det får vara som det är... men han klagar faktiskt inte.. han är jätte varm precis som jag jämt.. svettas i både skor och vantar... men tack för att du bryr dig ;) Snygg frilla kramizar

2010-12-10 @ 14:10:40
URL: http://maximusochanthea.blogg.se/
Postat av: Evy

haha Ida kör en "broder fluff frilla i brunt" eller vadå? :D xD hähä ^^ almost look a like x)

2010-12-13 @ 20:48:23
URL: http://mybloggnotyours.blogg.se/
Postat av: Evy

haha Ida kör en "broder fluff frilla i brunt" eller vadå? :D xD hähä ^^ almost look a like x)

2010-12-13 @ 20:49:06
URL: http://mybloggnotyours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits