Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Ms Miss

Var på stan nyss och köpte bland annat en svart kajal. Har tidigare bara använt HMs egna märke, men täntke vara lite wild and crazy idag och köpa Isadoras. Har Isadoras vita och den sitter hundra gånger längre än HMs vita/svarta. Sagt och gjort. Kände mig vrålnöjd och började diretk fundera ut när jag kunde använda den, kanske på lördag. Lägga en snygg kolsvart linje på inre nedre fransraden.

Trippade sedan iväg till optikern för att kolla synen och beställa linser. Hon tyckte jag hade mycket tårvätska ("tårfilm" tror jag hon kallade det) och hon tyckte det såg nästan "oljigt" ut i ögat när jag blinkade. Därefter höll hon en väldigt ingående lektion om varför jag inte ska ha kajal eller något på inre nedre fransraden.

Vilken miss. Jag som längtat efter en bra svart kajal i flera år, men aldrig kommit till skott och köpt en. Sist jag köpte ny kajal tänkte jag "Det var ju så längesen jag köpte den förra HM-kajalen, så jag kan ju testa om den blivit bättre", också köpte jag HM igen. Den var lika kass den här gången.

Jag ska vara råbusig och anänvda lite kajal där ändå. Jag försökte skylla på att jag ju har så röda ögonvitor så lite vit kajal gör att jag ser piggare ut! Det var tydligen en ond cirkel, berättade optikern. Jag får ännu rödare ögon eftersom kajal där irriterar ögat, och jag daskar på mer kajal = ännu rödare.

Skitskit, önskar jag kunde känna att jag hade råd med en lazerdoomoperation!

Kommentarer

Postat av: Fanny

Äh, enligt optiker ska man ju heller inte använda vilken mascara som helst om man går med linser. Men det skiter iaf jag totalt i och det där med kajalen har jag heller aldrig brytt mig om. Men så har jag iofs inte kajal varenda dag.

Så haka inte upp dig så mycket på det där, känn efter själv.

2010-01-30 @ 14:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits