Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Film

Har sett på flera filmer de senaste dagarna:

Cry Baby- Johnny Depp när han är som hetast! Han är bara dryga 20 år i denna, så det är ju inte så svårt att lista ut. Vad den handlade om? Nja, jag vet bara att Johhny var snygg.

Mamma Mia- Den var i slutändan inte så dålig, men jag orkade inte se hela i ett sträck, utan det tog tre dagar att se den. Skoj med alla låtar som man kan sjunga med i!

Sweeny Todd- Långtråkig. De bara sjöng och sjöng, och dessutom var den på tv så det var reklamavbrott hela tiden. Nej, örke.

Män som hatar kvinnor
- Inte alls som jag trodde. Rätt bra. Rätt snygg brud.

Flickan som lekte med elden
- Ganska trist. Det var verkligen en tvåa; en transport till den stora uppgörelsen i trean. Lite fundersam på hur någon kan överleva att bli levande begravd och ligga under jord i en hel natt? Lite Kill Bill-stuk.

Luftslottet som sprängdes
- Äntligen skulle allt redas ut. Skönt att få ordning på alls. Lite fundersam på hur någon som legat på psyk sedan 12-års ålder kan köra bil? Kanske man kan, med lite fantasi, vad vet jag.

Hiroshima mon amour- Orkade bara se halva. Den var jättetråkig. Hoppas inte den kom igång under sista halvan.

Mary and Max- Jättebra! Söt och charmig, lite sorglig och underhållande på samma gång.

Skönheten och odjuret- Disneys klassiker från -91. Aww, så söt. Såg den på VHS och kände mig retro.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Cry baby är lite kul, men jag kan verkligen inte förstå allas fascination av Johnny Depp. Han är ful och gör bara konstiga filmer! Såg du Ricky Lake i filmen?



Mamma Mia älskar jag! Storyn är väl sådär, men jag blir sååå sugen på att åka till Grekland när jag ser miljöerna och låtarna är ju bra.



Vad gäller Millenium-filmerna så är de bra, men böckerna är tusen gånger bättre.

2010-07-12 @ 13:09:40
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-07-12 @ 13:50:33
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Kirre

tycker inte hlr om sweeny todd. somnade nästan. inte nog med att de sjunger, det är ju tråkig å enformig musik också



Millenium e bra! :)

2010-07-12 @ 17:04:50
URL: http://raaff.blogg.se/
Postat av: Angelika

Håller inte med alls... Värda filmer att se är:



Sweeny todd, max and mary, och skönheten och odjuret såklart.



Så med sweeny todd håller jag inte alls med. den är hur bra som helst.

Har du inte sett the nightmare before cristmas, coraline, sleepy hollow, Corpse Bride och Edward Scissorhands, det är ju samma som regisserar, Tim Burton, och dom är ju alla hur bra som helst, är det någon av dessa du inte sett har vi alla här, och tycker nog du ska ge sweeny todd en chans till utan reklambrott. ;)

2010-07-12 @ 19:57:52
Postat av: kaka

Lisa: Jag vet inte, kan inte låta bli att älska honom :P Ricky Lake ja, jo =) Läste Traci Lords (den snygga blonda i filmen) självbiografi och då skriver hon om inspelningen, så jag blev sugen på att se den. Svängig musik!



Kirre: Ja, det va en eller två sånger som va bra :/ Vilken miss!



Angelika: Jodå, jag har sett det mesta med Burton, därför jag trodde den skulle va så bra. Men visst, den förtjänar troligtvis en andra chans, om inte annat så för Johhny skull ;)

2010-07-12 @ 20:49:50
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits