Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Mio, inte min Mio

Säga vad man vill om Astrid Lindgrens filmer, men oftast är de bra. De är mysiga och man blir nostalgisk och känner att man minsann har barnasinnet kvar! Men så ikväll så såg jag och Erik Mio min Mio. Vi hade både sett den åtmintsone en gång tidigare, men det va längesen.

Hur som helst; den är riktigt kass! (Det som förhöjer stämningen något är naturligtvis att tänka att Jum-Jum några år senare blev Batman, och way cooler then prins Mio!)


Som rubriken säger: Mio, inte min Mio.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Jag såg den en gång som barn och minns att den var lite otäck. Vet inte vad jag skulle tycka om den idag, men om jag minns rätt så var väl filmen ett samarbete mellan Sverige och Ryssland och Sverige drog sig ur produktionen efter ett tag. Det kan ju förklara varför den är så olik andra Astrid-filmer.



Synd, för boken är ju en av de bästa och den har verkligen potential att göras jättebra.

2010-07-30 @ 00:21:27
Postat av: Erik

Och Riddar Kato blev ju Saruman i LOTR. ^

2010-07-30 @ 00:23:54
URL: http://www.eriknow.com
Postat av: Erik

Lisa, det var fler länder än så tydligen. Wikipedia skriver: "Mio min Mio är en sovjetisk-svensk-norsk-brittisk fantasy/äventyrsfilm". :P

2010-07-30 @ 00:26:34
URL: http://www.eriknow.com
Postat av: Linnea

Sv Tack för kommentaren :)



Haha jag och min kille skulle se den och vara lite nostalgiska, men vi stängde av den för att den var så fruktansvärt seg och dålig! När jag var liten tyckte jag den var stencool och häftig..

2010-08-04 @ 12:09:30
URL: http://katinaheldine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits