Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

My name is

...Ida, and I am an avocadoholoc.


Det jag gör mest är att äta avokado. Morgon, middag, kväll. Mums! Har längtat i så många år och önskat att jag en dag kommer börja tycka om de ljuva alligatorpäronen. Nu har det ju inträffat, och jag kommer antagligen äta mig trött på det.

Skulle göra lite guacamole en kväll när jag var ensam hemma. Mamma tyckte jag använde liite för många avocados för en person.


Det ha varit ganska lugnt på händelsefronten, lite skola, lite kaffe med Lina, inte så mycket mer.

Eriks WoWacc sattes igång för en månad sedan då jag fått en gratisvecka av Blizz som tack för mitt trogna medlemskap (tänk, 5 år till sommaren!), och Erik blev sugen på att spela och slängde på sitt. Av någon anledning fick inte han någon gratisvecka, fast han spelat längre. När har dragoit igång sitt gick det ungefär en halv dag så hade hade tröttnat. Jag var inte sen att utnyttja accountet istället. Levlade ännu en lock och hann till 42 innan det stängdes av i måndags. Skönt, nu kan jag koncentrera mig på skolan igen. WoW är skönt att ha för att slå ihjäl tid, inte för att raida och sitta oåtkomlig hela kvällarna, det vill jag inte. Sätter jag igång det lvlar jag upp mig till 80 och sen gör en ny eller stänger av det. Igen.

Skönt att det börjar bli lite, lite hint av vår i luften, det finns hopp! I och för sig snöade det igår, bah yuck fou!

Näe, skärpning, nu. Utan WoW kan jag koncentrera mig på att blogga mer, det hamnar liksom i skymundan. Sen så lyssnar jag i och för sig på Flyga Drake också på ljudbok, och då kan jag inte skriva. Då spelar jag Majhong eller Bubbles istället; sådana där spel där man inte behöver tänka, utan bara kan lyssna på den spännand eboken. Snart är jag klar med den, och då ska jag se filmen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits