Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

To septum or not to septum.

Börjar tröttna på min septum. Jag gör det ibland, så jag vet fortfarande inte om det är ett tillfälligt ryck, eller om jag har tröttnat på riktigt denna gång. Försöker i vilket fall vänja mig vid tanken på att inte ha i den, så jag har ur den hela tiden, och trycker bara igenom ringen en gång om dagen så hålet är kvar.

Tänkte lägga ut en bild på mig med, och en utan, men det var visst för mycket begärt. Hittar ingen där jag inte har den i.

Älskar min lilla septum och tycker den är toksnygg, och jag anser att jag passar ypperligt i den. Får världens tristaste ansikte utan ju. Men det är väl en vanesak tippar jag. Har haft den sen jag var 18, det kanske räcker nu?

Kommentarer

Postat av: Lisa

Kanske lite jobbigt sen när bebisen tycker att den är jätterolig att dra i :)

2011-04-15 @ 18:44:57
Postat av: Erik

Fortsätt trycka i den en gång per dag så det inte växer igen, sen kan du gå utan resten av dagen. Efter en månad kan du utvärdera om det är värt att skita i den. :)

2011-04-16 @ 13:57:53
URL: http://erikjansson.net
Postat av: Rävfan

Septum! Du passar vrålbra i den :>

2011-04-17 @ 21:04:18
Postat av: Kaka

Lisa: Tja, den tycker väl det är lika roligt att dra i glasögonen misstänker jag.



Erik: Mjo, jag ska nog göra så!



Räv: Aw, tack! Det tycker jag med :P

2011-04-17 @ 21:35:53
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ja, men glasögonen gör inte lika ont när den drar i :)

2011-04-17 @ 21:45:57
Postat av: Martin

Du vet vad jag tycker.. :)

2011-04-18 @ 09:36:50
Postat av: Kaka

Lisa: Njae, men det är nog rätt svårt för en litten att få tag i lilla näsringen jämfört med glajjerna iofs.



Martin: Du är så konservativ ;)

2011-04-18 @ 09:57:34
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Martin

Tycker du är så fin som du är!

2011-04-18 @ 12:16:37
Postat av: apan

septuuuuuuuuuum!!! o fixa en fejkseptum till lillebajsen så att dä syns vem som ä mamma sen!!

2011-04-19 @ 17:21:16
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: hannah

du kan ju ha en sån där liten enare som inte syns med finns:p så behöver du inte bry dig om ifall du glömmer bort den eller så tänker jag

2011-04-20 @ 10:27:47
URL: http://zebratankar.blogg.se/
Postat av: David

äh, vänd upp den i näsan...jag kanske har någon gammal retainer jag kan skicka med Linda så att du får pröva hur det känns "utan". sätt inte i och tar ur varje dag för det kan irritera hålet onödigt mycket :D



i annat fall kan vi ju beställa en billig retainer :D

2011-05-14 @ 12:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits