Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

Skolstart

Idag startar skolan! Jag önskar att jag också skulle börja. Längtar efter att gå i skolan; träffa folk, ha något att göra flera dagar i veckan! Jag låter lite som någon som ska börja tvåan eller så, som precis klarat av första lågstadieåret och tycker att det är såå kul med skolan, och fröken som är såå snäll!

Men näej, den här hösten innebär ingen skola för petit moi. Hade jag inte haft en Drutt i magen så hade hösten inneburit examensarbete. Lite tur att det inte blev av, eftersom jag inte har en aning om vad jag ska skriva om. Jag vet verkligen inte alls. Har lite svårt att koncentrera mig på att tänka på det nu också, det är ju trots allt ett år kvar tills jag kommer skriva det.

Kursen klassen läser är hursomhelst jättebra, och jag vet att jag lärde mig jättemycket när jag gick den för.. tja, kanske fyra år sedan. Hade gärna läst den igen, för att få lite repetition.

Idag kommer de och kollar på vår tvättmaskin, hoppas de ser att det är ett enkelt fel som plättlätt går att fixa.

Kommentarer

Postat av: tilda

då kommer du läsa med oss nästa år då? :)

/ matilda i tvåan.

2011-08-30 @ 14:32:37
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag saknade dig jättemycket idag! Det blir inte samma sak utan dig. Men kursen verkar bli intressant iaf :)

2011-08-30 @ 23:44:56
URL: http://[email protected]
Postat av: Idoma

Tilda: Ja i januari.. eller nej, nu har jag kollat lite på din blogg, och jag tar bara en termins ledigt, och läser med min klass igen i januari, om allt går som det ska :)



Linda: Nu jäklar får ni blogga så jag får veta va ni gör om dagarna! :D

2011-08-31 @ 10:46:00
URL: http://idoma.blogg.se/
Postat av: Kaka

Oj, jag skrev fel blogguppgifter ^^

2011-08-31 @ 10:48:05
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: tilda

ahaaa. okej! jag hittade hit till din blogg när jag googlade min utbildning:P bra att kunna läsa om nån som redan gjort allt liksom :)

2011-08-31 @ 11:41:23
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: Kaka

tilda: Ja, jag har väl inte skrivit så jättemycket om skolan, men troligtvis ligger det lite under kategorin "pluggponny" :)

2011-08-31 @ 14:50:10
URL: http://simkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits