Kanske är det här med ”Om” lite i värsta laget på en blogg som bara, endast och helt uteslutande handlar om mina tankar och funderingar, men jag är ju inte den som är den, utan tycker att alla borde få en större bit Kaka. Så, mer Kaka åt alla:

Ida heter jag om du frågar familjen, Sudden heter jag om du frågar kompisar och kompisars föräldrar, Dutten heter jag om du frågar Sockerapas mormor. Jag är äldre än jag ser ut, och pratar ofta och gärna om hur det är ”nu när man inte är 20 längre”.

Jag är born and raised på Hammarö, men är nu iskall Karlstadsbo. Lever och frodas här med en karl och en liten Drutt som kom till världen i slutet av september 2011. Skriver i princip inget om Druttan här, men vill man läsa om henne så får man hojta till så får man troligtvis lösenordet till den låsta Druttbloggen.

Jag har varit fullärd bloggare i några år, men kan fortfarande publicera ogenomlästa, felstavade inlägg utan att blinka. Jag är dessutom en jävel på att vicka på näsan och strike an Elvisläpp. Jag gillar bearnaisesås, jordgubbar och doften av nyklippt gräs, men jag gillar varken clowner, tomtar eller senap.

När jag inte bloggar så pluggar jag till förskolelärare vid Karlstads Universitet, och när jag inte pluggar så dricker jag öl, breakedansar (alternativt discodansar) och sjunger Allsång, Lips eller karaoke. Alla ska vara med, hellre än bra, är parollen i mitt hem, och det brukar locka fram toner ur de mest inbitna, tystlåtna nördarna som hittat till min soffa!

MVC

Tja. jag vet inte vad jag tycker om gårdagens MVCbesök alltså.

Barnmorskan börjar med att säga att läkaren sagt åt henne att undvika att pensla på det där frätande grejset, men om det absolut behövs, så ska det göras. Så upp i gynstolen, kolla om ärrvävnaden är kvar, konstatera att japp, den är kvar, och sen meddelar hon att de inte beställt hem något att pensla med.

Sen säger hon att jag ska få en ny tid, för pensling OM vävnaden inte försvunnit (det hade blivit mindre nu än sist, tydligen).
"Går det bra om du åker till Lövnäs VC då, för där har de alla grejer och så, så slipper vi beställa hem."
"Ja, visst, det går bra."
"Då ska vi se efter en tid... läkaren bara den 19e, och då är hon här hos oss."

Så nu ska jag dit igen! Gah, krångel! Var ju där i slutet av november och fick en ny tid för pensling, och nu har jag vart där och fått en ny tid för pensling. Historien upprepar sig!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Men åh, ibland är vården hopplös!

2011-12-09 @ 13:15:49
Postat av: Karin

Ser ut som timjan?

2011-12-13 @ 17:20:00
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com
Postat av: Karin

och det var menat till inlägget över, haha!

2011-12-13 @ 17:20:40
URL: http://incredibleheebiejeebies.blogspot.com
Postat av: Ida

Karin: Hm DET kan det kanske ha varit! Smakade ngt som va så bekant, och timjan äter man väl ibland. Ah, jag vet inte.

2011-12-14 @ 16:27:57
URL: http://simkaka.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nja, timjan brukar de inte lägga på kött sådär, timjankvistar är så jäkla träiga så de kan du inte äta. Om de använder timjan så brukar det bara vara bladen. Ärtskott brukar det vara (eller möjligen solrosskott som någon föreslog).

2011-12-14 @ 19:50:53
Postat av: Lisa

Som jag skrev innan så smakar ärtskott ungefär som sockerärter.

2011-12-14 @ 19:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hits